A 11 órás rajtra 28 egység jelentkezett, amelyek a tervezett cirkálószakasz helyett végül keleti irányú bő félszében vágtak neki a Zamárdi előtti első bója felé. Bár a versenyt megelőző napokban – sőt még az utolsó éjjel is – stabil szelek fújtak, a rajtra kritikusra gyengült a szél. Az így lassú – de szerencsére rövid – első szakasz végén a mezőny eleje, egy Nacra katamarán, egy Melges 24-es , két 70-es cirkáló és a Péter Pál már frissülő délkeletiben hasítottak át a tihanyi csövön a Földvár irányában lévő második bója felé.
A rendezőség eddig komolyan fontolgatta a pálya rövidítését, a második szakasz végén azonban már egyértelmű volt, hogy a teljes pályát teljesíti a mezőny, a Sajkod előtt elhelyezett harmadik bójára ugyanis 4-5 méteres immár délkelet/déli szélben érkezetek a vezető hajók, amelyek között éles és élvezetes küzdelem alakult ki. A Tihany előtti befutóra a sajkodinál, ha lehet még izgalmasabb lett a regatta, az első helyért az időközben ismét legyengült szélben a Nacra, a Capella 70-es cirkáló és a végére a szinte a semmiből előkerülő BMW (Asso 99) vívott késhegyre menő harcot. A két egytestű gyakorlatilag utolérte a versenyben a cső óta kisebb-nagyobb különbséggel, de végig vezető katamaránt, célvonal előtt kétszer megforgatták, és ennyi elég is volt a Capellának, hogy az utolsó 20 méteren „tonnából” lenyomja a kéttestűt. A Nacrát végül az Asso is megelőzte néhány tízcentiméterrel, így az első Timu Emlékversenyen a Capella, BMW, Nacra sorrend alakult ki a dobogón.
A verseny teljes bevételét, 240.000 Ft-ot Timu klubjában, az YKA-ban vitorlázó gyerekekre költjük. A rendezők jövőre ismét várják a nagyhajósokat a Timu Emlékversenyre!
Az összesíett eredmény ITT tekinthető meg!
Yardstick végeredmény ITT található!
A verseny eredményhirdetése az 50-es 70-es cirkáló OB díjkiosztóján lesz megtartva a THE-ben. Az időpont a verseny menetétől függően augusztus 5-én vagy 6-án délután várható.