Az előbbiben csak az utolsó futamban dőlt el a bajnoki cím sorsa, az utóbbiban pedig a győztes hajónak már el sem kellett indulni a kilencedik futamon, már az előtt megnyerte a bajnokságot. A 70-es mezőnyben 4 különböző egység is tudott futamot nyerni, az 50-eseknél azonban 5 futamgyőzelemmel dominált a győztes. Idén a THE kikötője látta vendégül a két – hét, illetve nyolc egységet felvonultató – osztályt augusztus 2. és 6. között, a verseny vezetője Koltay Gusztáv, a zsűri elnöke pedig Beliczay Márton volt.
Bizonytalan szelekkel indult a verseny, az első napokban a tó nyugati medencéje mellett döntött a főrendező, de sokkal beljebb így sem került a mezőny, az első két napot 2 érvényes futammal zárták, ráadásul két érvénytelenített futam is „zsebben” volt már ekkor – nem beszélve a csaknem minden futamban bevetett pályamódosításokról. A szél többnyire gyenge volt, erőssége 5 és 8 csomó között alakult, esetenként érkezett egy-egy erősebb „befújás” – ez is borzolta időnként a mezőny idegrendszerét, hiszen ilyen körülmények között lényegesen nehezebb olyan versenyt rendezni, ami mindenki megelégedésére fut.
Váltani kellett, a harmadik nap első futamát még ugyancsak a nyugati oldalon tartotta a rendezőség, ám a nyögvenyelős verseny után – némi kikötői pauza után – a keleti oldalon folytatta a bajnokságokat. Itt még egy futamot sikerült rendezni ugyancsak gyenge szélben, így a bajnokság már mindkét osztály számára érvényes volt. A negyedik napon reménytelennek tűnő időben indult az ötödik futam, ám szinte a rajt pillanatában indult a frissülés, és a többé-kevésbé tartósan frissebb, 8-13 csomós északi-északkeleti szélben három futamot teljesítettek a mezőnyök. A körülmények ezzel együtt sem lettek sokkal könnyebbek, a 7. futamban ismét módosítani kellett az eredetileg kitűzött pályát. A tartaléknapra így két futam maradt (bár a nap végén egy-egy hajó reklamálta az aznapi negyedik futam elindítását is, de az instabil szélben ezt nem tartotta indokoltnak a versenyvezetés).
A tartalék napon gyökeresen megváltozott körülmények között vitorláztak a pályára az időközben alaposan megcsappant létszámú mezőnyök, reggelre ugyanis eső, a korábbiaknál lényegesen erősebb, 14-16 csomós szél várta a versenyzőket – a 8. futamban 20 csomó körül is mért a rendezőség. A bíztató kezdet után azonban folyamatosan fogyott és vált forgolódóvá a szél, így a nyolcadik futamban módosítani kellett a pályát, a kilencedik futamot pedig le kellett rövidíteni.
Az 50-es cirkálók között a Fortuna már utolsó futam előtt megnyerte a bajnoki címet, így ki is hagyta a kilencediket, a Cirrus III. pedig más okok miatt nem versenyzett az utolsó futamban. A bajnoki címet a Kis-szölgyémi Ferenc által kormányzott Fortuna nyerte, második a tavalyi flottabajnok Parti Szél (Fináczy György), harmadik pedig az Indián (Süli András) lett.
A 70-es osztályban az utolsó reggelen még nyílt volt a bajnoki cím elnyerése, erre az Annának és a Capellának maradt esélye. Közülük az Anna volt előnyösebb helyzetben, mert az előző napon, a hatodik futamban épp a Capella ellen megnyert óvás nyomán kétpontos előnnyel vágott neki az utolsó napnak. Pomucz Tamásék azonban semmit sem bíztak a véletlenre, nagy fölénnyel nyerték mindkét futamot, így a tavalyi harmadik hely után idén övék lett az osztály bajnoki címe. Az ezüstérmet az Anna (Fehéri Gábor), a bronzot pedig az Irokéz (Pajor Zsolt) legénysége vihette haza.
A Bajnokság végeredménye ITT tekinthető meg!
Molnár Csaba
Fotó: Sós kata