A Sri Lankáról Dzsibutiba vezető szakasz 2233 tengeri mérföldjét 4,3 csomós átlaggal teljesítette, és az utolsó száz mérföldön csak néhány liter édesvize maradt, ezért kénytelen volt a liofilizált ételeit tengervízzel elkészíteni (a szárított ételeket forró víz hozzáadásával kell elkészíteni) és a hajnali párát is begyűjteni.

A két éve tartó Földkerülést szakaszokban teszi meg. A szóló Földkerülő versenyről elhíresült Les Sables d'Olonne-ból indulva, Portugália és Marokkó érintésével jutott el a Kanári-szigetekig, ahonnan Martinique-on át Panamába hajózott és átkelt a csatornán. A Csendes-óceánon átkelve a Galapagos- és Márkíz-szigeteken állt meg, majd Tuamotu, Bora-Bora és Tonga következett. Vanuatu és Fidzsi után Bali és a Maldív-szigetek. Majd Sri Lankáról Dzsibuti, a Szuezi-csatornán át Szicíliába vezet útja, majd onnan vissza Les Sables d'Olonne-ba.

A hajóról

 

A húszlábas (6,20 méteres) strandkatamaránt alaposan átépítették, megerősítették, hogy az egykezes hajózás biztonságos lehessen. Mindkét oldalára magas kiülő-kereteket szereltek, az úszótesteket és kereszthidakat is megerősítették. Maga a hajó négyszáz kiló üresen és menetben kétszáz kiló felszereléssel és a mázsás kormányossal bővül ki. Az átalakított strandkatamaránon nincs kajüt, aludni csak a keretek árnyékában lehet.

A Földkerülés kétharmadát biztonságban sikerült megtenni, Yvan csak két alkalommal borult (a hajó speciálisan méretezett, hogy egyedül is vissza lehessen állítani borulás esetén), viszont a Sri Lankára való érkezéskor zátonyra futott és a hajó szinte megsemmisült. Támogatói segítségének köszönhetően, és az első hajó tapasztalatai alapján új hajót épített, mellyel Sri Lankáról márciusban indult tovább.

A hajósról

Yvan Bourgnon aktív és sikeres óceáni versenyvitorlázó, a Mini Transat-on edződött, majd a többtestűek megszállottja lett. Fivérével Transat Jacques Vabre-győztes, majd több sebességi rekord felállítója, az elmúlt években a strandkatamaránokra koncentrálta a kihívásait. Megkerülte a Horn-fokot, felállította a Földközi-tenger (53 óra 52 perc) és a La Manche (7 óra 42 perc) átkelési rekordjait.