Péntek reggel még álmos szemek fogadtak a kikötőben, mindenki komótosan készülődött a szemerkélő esőben. Aztán, ahogy egyre jobban esni kezdett, és a vízen már a szél is fújt, hamar felfrissültek a csapatok, és javában próbálgatták a rajtvonalat a Tihanyi Hajós Egylet előtti vízterületen. Pontban 8 órakor aztán megindult a csapat a Tihanyi cső felé. Rajt után 3 perccel villámgyorsan feltűntek a színes hátszélvitorlák. Itt még örülhettünk az észak-északnyugati 2-es, 3-as remek szélnek.
A rajt után az Innov8! állt az élre, majd Balatonszepezd magasságában a Nelson Flottalízing vette át a vezetést. A Nyugati-medencében a szél fokozatosan alábbhagyott, mégis több egységnél szoros meccsek alakultak ki, végig figyelni kellett az el-elhaló szélben. A Keszthelyi-öböl aztán végleg kisimult arcát mutatta meg a versenyzőknek, ahogy múlt az idő, egyre kevesebb szélcsík jelent meg a vízen. Az élmezőny még könnyedén befutott a leheletnyi szellőben. Sőt, előfordult, hogy a befutónál mindössze fél perc döntött el helyezéseket. De a későbbi befutók közül sokan egy kis fodrozódásnak is örültek volna, miután 10 percet álltak a célvonal közvetlen közelében. Végül a 16.30-as limitidőn belül 3 hajó nem is tudta elérni a Keszhelyi Yacht Kikötő előtt kitűzött befutót.
A versenyt a Nelson Flottalízing (Flaar 26RR) nyerte meg, Varga Lajossal és Scharf Mátéval a fedélzeten, 13:29-es befutóval. A második helyet szoros küzdelemben a Hód szerezte meg (Melges 24), Bujáky Attilával és Gond Gergellyel 13:36-kor. Harmadikként pedig az Innov8! (Code8) futott be Fazekas Gáborral és Gyapjas Balázzsal még ugyanebben a percben.
A 8 méteres nyitott osztályú hajók számára azért is volt kiemelkedő jelentősége a Go West! Kupának, mert az idén első alkalommal értékelt 8m Open Grand Prix második futama volt ez a verseny. A versenysorozat első futama a Tolnay Kálmán emlékverseny volt, a Go West! Kupát követő állomásai pedig az alábbiak: Keszthely-Kenese Szóló, Kékszalag, Novofer-Kereked Négykezes Kupa, egy éjszakai Keleti-medence kör, és a TBS Nagydíj. A 8M Open GP értékelésében a TBS Nagydíj a legnagyobb súlyú, amit a Keszthely-Kenese Szóló követ 0,6-os szorzóval. Az összes többi verseny, illetve az éjszakai edzés 0,4-es szorzót kapott. Befutási sorrendben 20-tól egyesével csökkenő pontot kapnak a befutók, amely pontszámok alapján az év végére alakul ki az éves ranglista. (A Go West! és a Keszthely-Kenes Szóló győzelem után a 8m Open GP-t jelenleg Varga Lajos a Nelson Flottalízinggel vezeti 3 futamgyőzelemmel.)
Az első 10m Open kategóriás hajó, a Loupiut az abszolút 6. helyen ért célba 6 óra 6 perces menetidővel. Kormányosa Koncz Ádám, legénysége Fehér György. A második a Taxi lett, Szakonyi Csabával és Gyöngyösi Gáborral. Míg harmadikként a Beer-ci nevű Dixie-32-es ért be, Szőllősi Zoltánal és Kisházy Kálmánnal a fedélzeten.
A Flaar Kft. stratégiai partnereként a Magyar Suzuki Zrt. különdíjait a Kolibri, a Márta Mária és a Pajzán kapta.
A Flaar Kft. által szervezett versenyeket – így a Go West! Kupát is – nyomon követhetik a Snewisport Live Trackinggel a www.snewisport.hu oldalon.