Mindjárt az elején egy pici kihívással kezdtünk: munkanapon este 9-ig prezentálni Balatonfüreden a teljes legénységet (aktuális hájállapot méricskélés) az összes vitorlával (pecsételés) egyetemben nem feltétlenül egyszerű dolog, a hajónk Füredre érkezése így meg csúszott úgy éjjel fél 2 tájára. Néhány palack furmint és az izgatott várakozás persze átsegített a szélcsendes Kenese-Füred távon. Minden esetre részünkről a Szövetség figyelmébe ajánljuk a korábbi gyakorlat megtartását, miszerint az első versenynapon reggel még legyen egy rövidke lehetőség a nevezési formaságok véglegesítésére.
A verseny előkészítői rendesen kitettek magukért, ez a welcome drinkek mellett a vaskosra sikerült versenyutasítás láttán is biztossá vált. Számtalan féle pályakialakítás, versenyterület és más egyéb rendelkezés hívatott szavatolni a méltó színvonalú regattát, rugalmas eszközrendszert adva a versenyrendezők kezébe. Mindennek tetejében két német egység is emelte jelenlétével a verseny fényét, a visszatérő vendégek az első napon már rutinosan keresték a segéderőt a bajor hercegi sör hordóinak trélerből való kiemeléséhez.
Sajnos az időjárás az első napon kevésbé érezte szükségét, hogy a maga részét hozzátegye a szervezési munka sikeréhez, így a kezdetben bíztató keleties szélben délben kivitorlázó mezőny a versenyterületre érve szomorúan konstatálhatta a teljes szélcsed beálltát. Kisebb tapogatózás után a pályafelelős partra invitálta a résztvevőket, mint később kiderült, sajnos aznapra végleg. Mi a biztonság kedvéért, pótolandó a hiányzó assos gyakorlatot, a megjelenő kisebb-nagyobb szélcsíkokban még egy könnyed edzést levezényeltünk – hogy e viszonyok közt lehetett-e volna reális futamot tartani, azt a szelet folyamatosan a vízen mérő rendezőség minden bizonnyal jobban látta.
A futam nélkül sokáig eseménytelennek tetsző napot az Asso99 osztály részére Petrányi Zoli a borospincéjében kisebb tárlatvezetéssel és nagyobb lakomával dobta fel, ezúton is óriási köszönet a vendéglátásért és a sok-sok finomságért!
A meteorológia a teljes versenyre folyamatosan csökkenő, délutánra leálló keleties szelet jelzett előre, ennek megfelelően a rendezőség proaktívan – és jegyezzük meg, maximálisan támogatható módon – már a második napon egy órával, 9-re előre hozta az első figyelmeztető jelzés időpontját, illetve négyre emelte a napi maximális futamszámot. Ez remek döntésnek bizonyult, hiszen így kettő szép és teljesértékű futamot tudtunk levitorlázni a folyamatosan gyengűlő szélben – a velünk és a 11m OD-vel együtt egy pályán versenyző Elliotok már szinte kisimult vizen fejezték be a maguk második futamát.
A korai rajtokkal és hínárcsomókkal tarkított, kétkörös up&down pályás meneteken a későbbiekben is kiegyensúlyozottan jól vitorlázó Fantomasso és Peecasso húzott be egy-egy futamgyőzelmet. Számunkra pedig tovább tisztul a mezőny ereje, különösen a szoros rajtoknál és bójavételes szituációknál: minden egyes hibát kegyetlenül büntet a lengedező szellő ellenére hatalmas sebességgel elrobogó mezőny!
A második futamot követően a rendezőség ismét a partra vezényli a társaságot, ezúttal az előző napi néhány szélcsík sem teszi tiszteletét a keleti medencében a délután során, így hamarosan a másnapra halasztás következhet. A nyugati medencéből érkező hírek – harsogó szélben meseszép három futam a Nautic osztályoknak – hatására egy ismételten tiszteletre méltó döntés a rendezőségtől: másnap kora reggeli rajt, az úri sport jelleget fokozandó (az újonnan Földvár elé kitalált) Golf pályán fogunk vitorlázni!
E döntés szenzációsnak bizonyult: a szombati napon közel tökéletes szélviszonyok között sikerült három szép futamot rendezni a földvári kikötő és a Cső közötti vízterületen. A helyi rutin fizetett: a három földvári egység – sorrendben a Fantomasso, a BMW és a Picabo – nyerték a futamokat, de nem csak a mezőny élén volt változatos az eredmény, a napi futamok alatt komoly szórással variálta a befutási sorrendet a mezőny. Részünkről kezdtük megtalálni a sebességet, egyre több állítási lehetőség nyert értelmet, és sikerült időnként a mezőny elején vitorlázni – megtisztelő érzés ebben a társaságban! Sajnos e megtiszteltetés okozta lelki hínár mellett teljesen valóságos növényzetet is sikerült összeszedni az egyik kevésbé szerencsés hátszél szakaszban – elmondhatatlanul rossz érzés (eleinte) harmadik helyről nézni az elgyalogló ellenfeleket miközben látszólag semmi sem utal rossz állításra, szélhiányra, másegyéb. A hajó alatti fürdőzés és a tolatások gyakoriságát az eset után tovább sűrítettük... Este a hivatalos rendezvényflekken mellett a bajor kastélysör barnábbik változatában oldódott a hangulat, a német egységekkel a tapasztalatcsere mellett már érintve az ősszel a Chiemsee-n esedékes Európa Kupa előkészületeit.
Az utolsó napon a már jól bevált földvári koncepciót ismételte a rendezőség, ismét nagy sikerrel, és hasonló körülmények között. A BMW meggyőző fölénnyel nyerte az első két futamot, a dobogó harmadik fokáért folytatott harcban azonban az utolsó futam megnyerésével a BDO kerekedett felül, előttük az összesen nyolc futam levitorlázását követően a Fantomasso nyerte a 2016. évi Asso99 Bajnokságot Majthényi Szabolccsal a kormánynál, az ezüstérem a mindössze két ponttal lemaradó Peecasso-é Nyári Zsolt vezetésével.
Összegzésül: a bizonytalan szélviszonyok közepette a rendezőség minden tőle telhetőt megtéve végül is egy második kiesőre is elegendő futamszámot tudott produkálni, amelyért mindenképp dícséret illeti Sipit, Böröcz Bencét és csapatukat.
A Fiji számára pedig a díjkiosztón túl nem maradt más hátra, mint a verseny körülményeire nagyszerűen rímelő hat és fél órás csordogálás Füredről haza Kenesére.
Köszönjük a nagyszerű versenyt, sok türelmet mindenkinek a következő vízreszállásig!
Fiji Asso99 HUN-63/1231
Photo: Lászlófy Csaba