A legfontosabb, hogy továbra is két színtű a viharjelzés, így megkülönböztetünk első és másod fokú állapotot:
Első fokozat:
Percenkén 45öt villanó sárga fény
Szélerősség: 6-7 beufort, 22 - 32 csomó, 40 - 60 km/h
Csónak illetve vitorlás vízi sporteszköz csak a parttól számított 500 illetve 200 m távolságon belül közlekedhet.
Második fokozat:
Percenként 90et villanó sárga fény
Szélerősség: 8-12 beaufort, 33 - 65 csomó, 61 - 120 km/h
Csónak és vitorlás vízi sporteszköz nem közlekedhet.
A HVG hasábjain Bartók Péter, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) gazdasági főigazgató-helyettese beszámolt róla, hogy idén több balatoni állomáson - Balatonakalin, Zánkán, Révfülöpön és Ábrahámhegyen - nagyobb fényerejű, ledes világítótestekre térnek át, Siófokon és Tihanyban kamerát helyeznek el, amelyek élő képet közvetítenek majd az OKF honlapján.
A Velencei-tónál új viharjelző állomás épül, és Velencén intelligens táblát állítanak fel, amely az aktuális viharjelzésről tájékoztat. Távlati terv, hogy a folytatják a fényjelzők cseréjét, és a Balaton közepére is viharjelző állomást építenek a Tihanyi-szorostól keletre eső medencében - tette hozzá.
Beszámolt arról, hogy a viharjelzés mellett mobiltelefonos alkalmazást is fejleszt az OKF, a Tavihar nevű program segítségével lehet nyomon követni a viharjelzéseket Android és iOS operációs rendszerű okostelefonokkal.
Forrás: katasztrofavedelem.hu, HVG.hu