A ragyogó napsütés és a hét csapat szuperjachtjai már a puszta látványukkal nyolcvanezer nézőt vonzottak ki a Puerto de Alicantéba. Nem kis szám ez, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a közeli Valenciában megtartott MotoGP-futamra szoktak ennyien kilátogatni! Az pedig, hogy a végső győzelemre is esélyes MAPFRE csapatát egy spanyol szkipper, Xabi Fernández dirigálja, mindennél erősebb mágnesként hatott a (nem csak spanyol) közönségre.
Vasárnap két pályafutamot tartottak, mielőtt a mezőny nekivágott volna a Lisszabonig tartó 1450 tengeri mérföldes távnak. A kellemes, 15-18 csomós szélben három bóját kellett megkerülniük a hajóknak. Feszült helyzet alakult ki az északi bójánál, amikor a vezető Dongfeng legénységét a nagy tempóval gleitoló Team Brunel és a szabálytalan szögből érkező MAPFRE egyszerre akadályozta. Utóbbi két hajó rögtön megkapta a piros zászlót, ezzel odalettek a győzelmi reményeik.
„Annak ellenére, hogy a csapattagok több hónapja együtt készülnek a versenyre, kissé „rozsdásnak” tűntek a fiúk és a lányok. Ez persze változni fog, ahogy haladunk előre a versenyben” – mondta Király Zsolt, a többszörös Centomiglia-győztes Raffica szkippere, akivel együtt néztük a rajtot az öbölben ringatózó sajtóhajóról. „Tisztán látszik, hogy ezeket a hajókat nem pályaversenyzésre építették, nem erre vannak felkészítve” – tette hozzá Zsolti, aki szerint ez is magyarázza, hogy apróságokban – például a bliszter-vitorla beakadásában a MAPFRE-nál és az AkzoNobelnél – még van hova fejlődni egy egyébként profi csapatoknak is.
A Volvo Ocean Race első etapja után, immár Lisszabon felé tartva Charles Chaudrelier legénysége, a Dongfeng vezet, mögötte a MAPFRE, a Turn the Tide on Plastic és a Scallywag csatázik a dobogós helyekért.
Fotó: Török Brigi /BrigiPix
Simon István helyszíni közvetítését a Volvo Autó Hungária tette lehetővé.