A hajó elképesztő fejlesztés: jelenleg a leggyorsabb vízen repülő gépezet, aero- és hydrodinamikai szempontból olyan különlegesség, amit még a legjobbak szerint is extrém kihívás betörni.
A Grand Prix-nek 5 ausztrál város ad otthont. Nemcsak a hajó, de a sorozat időzítése sem kíméli a résztvevőket: az egyes versenyek 3 naposak, az első 3 egymást követő hétvégéken zajlik, és utána sem marad sok leállás, mivel az utolsó 2 március első és utolsó hétvégéjén kerül megrendezésre.
A 3 fős csapatok névsorát nem csak a létszám miatt könnyű részletezni, hanem azért is, mert szinte fejből sorol(hat)ja őket mindenki, aki csak egy kicsit is rendszeresen követi a vitorlás világversenyeket: az Euroflex kormányosa Nathan Outteridge, aki Glenn Ashby-vel és Iain Jensen-nel indul, az iDintranet fedélzetén Paul Campbell-James, Fang Warren, Ed Powys hajózik (repül?), a Pavement–én a Steve Thomas, Rhys Mara, Dan Morris trió, a Record Point-on Phil Robertson társaságában Tom Clout és James Wierzbowski, a Tech2 skippere Luke Parkinson, legénysége Ayden Menzies és Sam Newton. Külön öröm, hogy a mezőnyben női kormányost is láthatunk: a Kleenmaid-et Olivia Price vezeti, aki Josh McKnight-tal és Harry Morton-nal vitorlázik együtt a sorozaton.
Az első nap halasztással kezdődött a 25 csomó körüli szélerő miatt, de egy órával később azért elrajtoltatták a mezőnyt. Az Euroflex az első pillanattól kezdve megállíthatatlan volt: Nathan-ék nem hagytak semmi esélyt a többieknek, így a mezőny gyakorlatilag csak a második helyért küzdhetett miközben a világoskék-fehér hajó egy egész lefele szakasznyit vert rájuk - a sok edzés gyorsan meghozta a gyümölcsét. A második helyet a Pavement szerezte meg, harmadik a brit zászló alatt repkedő iDintranet. Csak hogy lássuk, mennyire nehéz dolga van ebben az osztályban még a legjobbaknak is, a Kleenmaid és a Record Point nem ért be szintidőn belül, így ők nem gyűjtöttek értékelhető helyezést...
Az egy futamos nap másik showmenje a Tech2 csapata lett, csak ők egészen más okokból: kezdő produkcióként feltekertek egy bóját, majd nem sokkal később – elképzelhető, hogy emiatt is - eltört a kormányuk, így kb. 50 km/h sebességnél felborították a hajót – de azért előtte még készült róluk egy ilyen fotó:
A borulás következtében szerencsére a csapatban senkinek sem esett nagyobb baja, de a gépnek annál inkább, ezért a hétvége többi napját ők szereléssel töltik…
A második nap már békésebb szélviszonyok – tökéletes 12-15 csomó - között zajlott, így mind a négy tervezett futamot meg tudták tartani. Az Euroflex továbbra is egyértelműen dominálta a versenyt: egyetlen futamban sem tudták őket a többiek megelőzni, az izgalmakat így megint nem az első helyért vívott harc biztosította. A száguldozások közepette a harmadik futamban egy újabb borulásért izgulhattunk: ezúttal a Record Point hibázott, de a hajó szerencsére kevesebb sérülést szenvedett, mint a Tech2, így nekik csak az aznapi utolsó futamot kellett kihagyniuk. A négyre fogyatkozó mezőnyben a végére még egy MOB is besikeredett: a második helyen álló iDintranet kormányától kiesett Paul Campbell-James. Fang Warren bravúros mentéssel vitte tovább a pillanatnyi kihagyás után gyakorlatilag ugyanazzal a sebességgel a hajót, miközben a biztonsági jet ski (!!!) felkapta az amúgy sértetlen CJ-t – és bármilyen hihetetlenül is hangzik, az iD a fedélzetre néhány perc után visszatért kormányossal a második helyen be is repült a célba! A harmadik és negyedik helyen a Pavement és a Kleenmaid érkezett, az összetett állás is a befutási sorrendnek megfelelő – a lista végén számok helyett rengeteg betűvel...
Az utolsó nap megkoronázta az Euroflex GP szereplését: a 8-10 csomós szélben újabb 4 futam győzelmet húztak be, miközben az iDintranet és a Pavement biztosította második és harmadik helyét. Az előző nap felborult Record Point ma az iD nyomdokain az utolsó futamban elhagyta a fedélzetről Tom Clout-ot – Phil Robertson kormányos szerint van még mit gyakorolniuk, de nem is csoda: a hajó teljesen új fejlesztés, a GP sorozat pedig még csak most kezdődik.
Bátran állítható, hogy a sorozat – és az osztály maga, mind a hajó, mind a résztvevő vitorlázók miatt - az év egyik legizgalmasabb nemzetközi programja, érdemes tehát követni a következő hetekben is. Az időeltolódás miatt az időzítés ugyan nem a legkedvezőbb, de aki megnézi, biztos nem fogja megbánni: az élő közvetítés a SuperFoiler oldalon érhető el, de aki éjjel mégis inkább aludna, annak a SuperFoiler YouTube is lehetőség – ne hagyjátok ki, elképesztő műsor rengeteg akcióval, remek közvetítéssel, tele insider információval!
Fotók: Andrea Francolini
Forrás: SuperFoiler Grand Prix