Remek szezont futottak a Scholtz 22-esek a 2018-as szezon során, elmondható, hogy az osztály utóbbi pár évének legaktívabb szezonja volt. Ranglistaversenyeiken egy kivételével mindegyiken legalább 8 induló hajóval részt vettek, MVSZ rendezésű ranglistaversenyeiken pedig jellemzően több, mint 10 egység állt rajthoz. Így a versenyeken való részvételt tekintve nem lehetnek elégedetlenek, főleg annak tudatában, hogy 3-4 éve sokkal többet küzdöttek a minimális létszámért. Továbbra is céljuk, hogy a létszám növekedése folytatódjon a következő szezonokban is.
Veisz Miklós szerint az MVSZ rendezésű versenyekkel teljes mértékben elégedettek, többek között ezért is MVSZ rendezésű a ranglistaversenyeik fele. Az osztálykapitány kedvezőnek tartana egy olyan lehetőséget a nevezési procedúrában, ahol nem kellene személyesen megjelenni, aláírni a felelősségvállalást, a Nagyhajós Bizottság úgy tudom már felvetette a gondolatot, sok reményt fűznek hozzá.
A Magyar Vitorlás Szövetség véleménye: A versenyrendelkezések megvitatása során a Scholtz 22 osztályjavaslatának hatására a munkacsoport megvitatta a kérdés. Amennyiben a verseny szervezői a helyszíni regisztrációt nem teszik kötelezővé, úgy a VIHAR rendszerben a fizetéskor elfogadott nyilatkozattal a nevezés érvényessé válik. Az MVSz saját versenyein kommunikálni fogja, hogy mely esetekben kötelező a helyszíni regisztráció és mikor nem. Azokban az esetekben, amelyeknél nem kötelező a nevezésen megjelenni, szükséges, hogy a nevezési ajándékok átvételi lehetősége valamilyen módon megoldott legyen. Lesznek azonban olyan versenyek, kiemelten ilyen a Kékszalag, ahol erre nem tudunk lehetőséget biztosítani. Ezeken a versenyeken a versenykiírás vagy -utasítás kötelezően előírhat például GPS vagy hajómatrica-szám viselést, amiket csak személyesen tudnak majd átvenni az egységek, de itt is igyekszünk kedvezőbb feltételeket biztosítani versenyzőink részére. |
A keleti medencében több kikötő, több klub, több aktív egység található, és szerintük emiatt úgy alakult, hogy több itt a verseny is. Jövő évi, illetve középtávú célkitűzés: fenntartani és tovább emelni az induló egységek számát, felzárkóztatni a hátrébb lévő egységeket, valamint további új csapatok indulását segíteni.
Fotó: Szántó Áron / Magyar Vitorlás Szövetség