Sikeres szezon volt a 2018-as, a versenyzési célkitűzéseinket teljesítettük, flottaépítésben azonban nem történt előrelépés - összegezte a 2018-as versenyszezont Laukó Péter. Az osztályban szereplő hajók versenyeken való megjelenésével részint elégedett, részint nem. Elégedett, mert a ranglistaversenyeken megvolt a kellő aktivitás. Nem, mert elmaradtak hajók, amelyek korábban szerepeltek a versenyeken. Akik hiányoztak, azok elsősorban belső feszültségek miatt maradtak távol (részint személyes sértettségek, részint YS szám viták,) illetve kiöregedés és utánpótláshiány is szerepet játszott ebben.
A 25-ösök az MVSz-es versenyek rendezésével elégedettek voltak. Laukó Péter szerint esetleg a napi futamszámokat lehetne rugalmassabbá tenni, ha a szélviszonyok nem teszik lehetővé az eredetileg tervezett ütem követését. Magyarul, ha jó szél van és az előrejelzés viharos vagy szélcsendes időt jósol, akkor lehessen 4 futamot is tartani.
Az osztálykapitány jelen pillanatban nem hiányolja egyértelműen, hogy több verseny legyen a Balaton nyugati medencéjében . Az aktív hajók nagy része ugyanis a keleti medencében van. Nem látott jelet arra, hogy a nyugati medencében rendezett versenyeken több hajó lett volna az ottani kikötőkből, vagy legalábbis annyival több hajó lett volna, hogy pótolja a keleti medencéből kieső hajókat. (Mert nem minden hajó vállaja a nyugati medencében tartandó versenyre az oda és vissza vitorlázást.)
Jövőre és középtávon, azaz a következő 1-3 évben az osztály legfontosabb legfontosabb célkitűzése a versenyzési létszám növelése és a csapatépítés túrákon, parti programokon keresztül, valamint a fiatalok aktivizálása, mancsaft képzés. Ebben kérnénk a ti segítségeteket is, illetve más osztályok számára is lehetne - legyen lehetőség kapirgálni a jelentkezők közt. Úgy vélik, mindenképpen szükségük van az MVSZ segítségére, hogy ebben az évben rendezzék a belső feszültségeket, illetve azoknak elejét vegyék, azzal, hogy elkészítik az osztályelőírásukat és azt utána be is tartatják.