A verseny reggelén a meteo előrejelzések ellenére friss DK-ire ébredtünk. A 10 órás rajtra, a Tihanyig teljesen leterült, kifújt 5-7 kts erősségű szélre, a 19-re csak lapot húzhatunk, zöld lobogós (nagy pálya) jelzésre indul a mezőny. Hátszélben közel 80 hajó szoros, de igen kiélezett, fegyelmezett rajtját követhették figyelemmel az érdeklődők, ami a siófoki partról, a mólókról és a strandokról és a 10 órás Siófok – Füred BAHART járatról (mindent az utazóközönségnek) is remekül látható volt.
A rajt után a szinte tengelyben fújó szélben hamar „lehátszelezte” a mezőny a Siófok - Tihany szakaszt. Az első pályajelet a mezőny élén lévők egy óra alatt érték el. Fent a csopaki nagyhajós pályaverseny hajói, remekül haladtak, maradt a nagy pálya, a BAHART mezőny Alsóörs irányába vitorlázhatott tovább. A napok óta publikus, a verseny honlapján olvasható, nevezéskor nyomtatott formában is hozzáférhető versenyutasítás („Tihany kopasz hegy”), a reggeli kormányosi értekezlet („Siófok rajt - THE kikötő vonalon a cső keleti bejárataának DK.-i pontja előtt kb.500 m”), a felvezető motoros, valamint a mezőny eleje ellenére, néhány hajó határozottan (talán a más versenyekről megszokottak alapján, talán a helyismeret hiányában) már a rajt után az öreg Tihany feletti „Barátlakások” pontra tartott, a jelentősen az északi partra húzott hajók nehezen találták a jelet.
A BAHART Regattával egyidőben és azonos területen, három más bejelentetett, a HSZ-ben is közzétett verseny, valamint két nem hivatalos, de a versenyeknek bezavaró, „nagyhajós összejövetel” is zajlott. A hivatalos versenyek rendezőivel a verseny előtti pénteki napon egyeztetve, segítőkészen, szinte azonnal, Füreden fehér, Csopakon pedig vörös bójákra cserélték a pályajeleiket, módosították verseny kiírásukat. Ezúton is köszönet minden rendező egyesületnek BYC, MVM, EGIS és a pálya rendezőinek, működött a sportdiplomácia is!
Nyilván a fehér és vörös bójás pályákon belül, lehetett sárga betét vagy módosító jel, ami esetleg megtéveszthette a kevesebb helyismerettel és gyakorlattal rendelkezőket, de Alsóörs BH. kikötő 3000 -m es körzetében biztosan csak egy sárga bója volt.
A Tihany – Alsóörs szakasz a mezőny első felének, két harmadának egy aszimmetrikus cirkáló szakasz lett. Közben Füred - Csopak előtt közel az északi parthoz fogyott el leghamarabb a délelőtti szél. Alsóörsnél északiasodott, DK-i irányról fokozatosan gyengült és fordult, váltott ÉK-i irányra.A mezőny utolsó harmadának már nem volt ekkor szerencséje, mert közben leállt a délkeleti, és már a nap is magasan járt, a part menti termik sem működött már igazán.
Az utolsó 15-20 hajó nagyon nehezen tudta elérni, valamint utána elhagyni Alsóörsöt. Ezen a területen a kilátástalan helyzet, valamint az egyre markánsabban épülő esti vihar felhőképei miatt több hajó is kiállt. Akik türelemmel és kitartással bírták, átvészelték az „alsóörsi lavórt”, Alsóörstől délre ismét egy bő szeles szakasz várt a versenyzőkre, a mezőny közepének egy élesebb raum az egyre jobban felszívódó DK-i szélben, a mezőny végének egy gyenge északkeletiből fokozatosan nyugatiasadó és frissülő északnyugati.
A mezőny eleje Alsóörsöt sem tévesztette, szinte egy időben 11 óra 58 perckor, egyszerre érkezett az első két hajó a kenesei és a versenyt eddig végig vezető ESSE és a siófoki üldöző a PAQUITA. A bóját elsőnek a part felől érkező ESSE vette, az ellentétes csapáson víz felől backboardon támadó PAQUITA előtt. Az üldözők az Alsóörs – Siófok szakaszon megelőzték az eddig a versenyben végig vezető hajót, és a siófoki hajó, a PAQUITA futott be abszolút elsőként Siófokon a célba.
Az utolsó harmad hajói 16 óra körül futottak be Siófokon, a kaput, a limitidő előtt percekkel a Villa Negra nevű hajó zárta. A csapat külön említést érdemel, hiszen a jó öreg Maxi77 típusú hajóval (közel 40 éve szűnt meg a gyártása), csak alap vitorlázattal, hajózták körbe a pályát. Az ötödik X felett a „spi-vel” ismerkedő és hátszelezni tanuló, vagy az alap vitorlákkal indult, nagybetűs „AMATŐRÖK” -akikről valójában ez a verseny szól, több mint 10 éve NEKIK lett kitalálva- teljesítménye azért is figyelemre méltó, mert a táv több mint felét, ezen a versenyen bőszélben lehetett teljesíteni. Ezért már a rajt pillanatában jelentős hátránnyal álltak oda, de odaálltak és teljesítették! Tehát azok a hajók, akik több, bőszeles vitorlával is rendelkeztek és akár 30-40° -os szegmensenként is változtatni tudták, tudják elöl a vitorláikat, hajóik olykor HI-TECH anyagokkal, szerelvényekkel és versenyzőkkel tűzdelve lényegesen könnyebb helyzetben voltak, vannak és lesznek.
Este 18 óra után, a várt vihar is megérkezett, a mezőny már a parton volt, az elmaradhatatlan vacsora, díjkiosztó és a zenés-táncos összejövetel ellensúlyozta az esőt, a szelet és a hullámokat.
A játék, két hét múlva Szemesen folytatódik, és ne feledd, csak játék!
Az a lényeg, hogy a napon legyünk és vigyázzunk egymásra!
A dobogós helyezettek
Abszolút befutó: 1. Paquita k.Rákóczi Gábor, 2. Esse990 k.Burger Károly, 3. Helena k.Varga Huba
YS.1: 1. Helena Sholtz 32 k.Varga Huba, 2 Esse990 k.Burger Károly, 3. LábadX Xp33 k.Lábady Zsolt / YS.2: 1. Vangelis Conq.35 k.Dénes István, 2. Hullámtáncos RAX k.Dr.Szalai Zoltán, 3. Onix Bav32 k.Dobos Attila / YS.3: 1. VIG MeissnerMelba k. Vig János, 2. Penny B-25 k.Fazekas Ákos, 3. Csibor B-19 k.Simon Pál
részletes eredmények az versenysorozat honlapján: www.bahartregatta.hu