Kétnapos versennyé szűkült az idei nagyhajós bajnokság, ennek ellenére a tervezett tíz futamból minden osztály számára legalább hatot meg tudtak rendezni a pályafelelősök. A bajnokság első két napján egyik pályán sem sikerült érvényes futamot rendezni, szombaton viszont az egy órával előrébb hozott rajt bejött, és három pályán is – bár gyengülve – kitartott a negyedik futam végéig az északkeleti-keleti szél. A rendezők hasonlóan jártak el a verseny utolsó napján is, azaz vasárnap is már reggel 9-kor figyelmeztető jelzéseket adtak minden pályán a szombatinál combosabbnak induló északkeleti-keleti szélben.
A zárónapon az A pályán 4, a B pályán ugyancsak 4, a C pályán 2,míg a D pályán 3 érvényes futamot sikerült tartani, ami azt is jelentette, hogy minden osztály eredményét kieső futammal számolhatták az eredményszámítók. A szél a napi első két futamot követően forgolódóssá vált, gyengülni is kezdett, így például volt olyan pálya, ahol egy futamot háromszor indítottak és mindháromszor félbe is szakítottak. Máshol az utolsó futamot rövidítéssel futtatták be, vagy éppen el sem indították.
A bajnokságon az Elliott 770 osztály volt a legnépesebb 12 indulóval – közöttük a 470-es osztályban 1980-as tallini (moszkvai) olimpikon, most ezüstérmet nyert Fundák György kormányozta egységgel. Ugyanebben az osztályban a alakult ki a legszorosabb verseny, az első három helyezett pontegyenlőséggel végzett.
A legnagyobb különbségű győzelmet a Holczhauser András vezette csapat, az Amitié aratta a Regina osztályban, ők 8 ponttal előzták meg a második helyezettet, kettő kivételével az összes futamot megnyerve – az utolsón azonban már nem indultak el, ezt kiejtették, a másik „betli” egy 2. hely volt.
Idén is voltak külföldi résztvevői a bajnokságnak, tavalyhoz hasonlóan a 11m OD flottában versenyzett két svéd és egy norvég hajó – nem is akárhogyan: a norvég nyert az egyik svéd előtt, a másik svéd pedig a negyedik helyen zárt. Közéjük a Czap Zoltán kormányozta Obsession tudott bekerülni a 3. helyre.
A részeletes eredményeket itt lehet nézni.
Szöveg: Molnár Csaba / Magyar Vitorlás Szövetség
Fotó: Szántó Áron / Magyar Vitorlás Szövetség