Ugyanígy van ez velem is. A helyzet az, hogy egész évben inkább élvezetből vitorláztam pályaversenyen. Egyszer vittem mindössze hajót, inkább legénységként loptam a napot. Jó volt újra összeülni Dezsővel és Gáborral az ODT versenyeken, de az eredményekről inkább nem beszélnék. Más a helyzet a bajnoksággal. Elmélyül a hangom és kiegyenesedik a hátam ha róla beszélek. Félreértés ne essék: A többi pályaverseny is fontos és meg akarom nyerni, de valahogy érzem, hogy idén nem volt jó a hozzáállásom.
Molnár Gáborral és Dáviddal a Kékszalag eredményhirdetésén beszéltük meg, hogy együtt indulunk hajójukkal az országoson. Bár VuvuzElla két szezont kihagyott száradás miatt, már majdnem kész van. A hajó újjáépített alján persze még sok csiszolnivaló van, de végre van jó motiváció megcsinálni.
A nagy elhatározás, hogy edzeni fogunk előtte stb. persze nem jött össze. Végül pénteken raktuk vízre a verdát a Bubu-háfenban Siófokon (Calypso). Sörkávé és indulás ketten Dáviddal Alsóörsre.
Friss keleti fúj, fordulunk párat, majd a part alatt halzolgatunk. Be vagyok rozsdásodva. Túlfordulok, aláfordulok, rángatom a kormányt. Dávid persze f@szán csinál mindent. Sokkal jobban mancsaftol, mint ahogy kormányzom. Délután aztán megérkezik Gábor és Adorján is. Felosztjuk a szerepeket. Gábor fordeckre jelentkezik, Adorján birodalmi hínárszedőnek és fröccsmesternek. Megkapják amit akarnak. Gábor konkrétan először van a saját hajójának elején. Becsülöm érte, hogy átadta a volánt és bevállalja a legkevésbé kedvelt pozíciót. A szél leáll, gyakorlatilag meghiúsul az edzésünk. Na ennyit a nagy felkészülésről.. Az árboc ráadásul meg van tekeredve. Valószínűleg a kétéves helytelen tárolás miatt. Hosszú szöszölés után beállítjuk érzésre. Fogalmam sincs, hogy milyen lesz a kormányerőnk, de majd „menet közben” alakul.
10 hajó jött össze, ami a pandémiás időszakban szép számnak mondható. Ismét nagyon erős a mezőny. Sajnos idén a Lurkó nem tud részt venni. Litkey Csabiék nagyon fognak hiányozni, mert korábban nagyokat meccseltünk velük. Fundák Gyuri is távolmarad a 70-es cirkáló bajnokság miatt (amit végül megnyertek, gratula érte!) Van helyettük viszont egy, a bajnokságra szerveződött egység. Maugli elkérte a Forzát, és egy ütőképes csapatot verbuvált. Az osztály szívesen lát mindenkit, meg is adtunk nekik minden lehetséges segítséget a hajó felkészítéséhez, valamint kimentünk vízre, megosztottuk tapasztalatainkat.
Az előzetes esélylatolgatás marha nehéz. Az évet a Gatto-Bébee kettős dominálta, ugyanakkor jön Flóra az újjávarázsolt Pegazussal. Ott vannak persze Maugliék, és titkon reménykedve mi is oda szeretnénk érni. A Party új erőre kapott, a Nomád bármire képes és ne feletkezzünk meg a többiekről sem. Itt már javarészt egy erős közép/élmezőny van. Nem a futamgyőzelmek fognak valószínűleg számítani, hanem a kevesebb hiba.
Kihelyezett Bajnokságon együtt versenyzünk a 30-as cirkálókkal és az Európa 30-asokkal. Köszönjük a rendező Balatoni Yacht Club meghívását. Külön öröm és megtiszteltetés Dulin Jenővel egy pályán versenyezni! Éljen!
1. Futam
Elsőként hajózunk ki. Ilyen sem volt még, de nincs sok választásunk. Tegnap ültünk össze először kábé egy jó fröccsözésre. Forulunk/halzolunk vagy ötvenet. Közepesen szar vagyok, de a srácokkal kezdünk ráérezni. Friss keleti fúj, bár kezd komolyan felmelegedni a levegő. A rajt előtt aztán elkezd csíkozódni. Eddig annyira egyértelműnek tűnt: szélsőként a part felé koppanásig kihúzni, lepörög, fordulás, futamgyőzelem! :) ... persze amire a 30-as cirkálók elindulnak már komolyan lyukas a széle. Ettől még lee-rajt van.. Végül egy messziről megindított, középen megfuttatott, nagyon jól sikerült rajtot veszünk az IsaPurral egyetemben. Ervinék is f@szán eljönnek. Egy perc múlva már komolyan kicsúszunk az alattunk lévő Forza-Party felé, akik láthatóan kevesebb széllel mennek. A luv-oldalon az óriási tömörülésben mindenki lassú rajtot vesz. Simán vezetünk. Majdnem a layline-ig húzzuk, egyértelműen sokkal frissebb ott a szél. A krajcbójához közeledve jelentős előnnyel vezetünk. Bébee a másik oldalról közelít. Sajnos a bójáról leejtő cirkálók keresztben lassan csorognak előttünk. Két útjogtalan egységnek kell szélbe állva felélesednünk, ha el akarjuk kerülni az ütközést. Dörmögök, de kábé esélytelen bármit is csinálniuk. Marha dühítő. Eldobunk vagy 6-7 hajóhosszt. Épp csak becsúszunk a Bébee elé. Zavart szélbe tesszük őket, kis előnyhöz jutunk. Húzzuk vissza a part felé, ahonnan felfelé jöttünk. Forza elsőként kihalzol a bójavétel után, lassan követi mindenki. Legszélső hajóként áttesszük mi is. Nekünk fizet az oldal visszafelé is, de a szél brutál kezd leállni..
Rich getting richer. Bazinagy előnyünk lesz a kapuig. Imádom. Fölfelé már csak arra koncentrálok, hogy fogjuk a balra-jobbra próbálkozókat. A szél kezd szánalmas lenni. DeJaVu. Tavaly szintén komoly előnnyel vezettük az első futamot, amit végül érvénytelenítettek, mert a kiírás szerint nem lehetett rövidíteni..
(Egy nagy pirospont a kihelyezett bajnokságnak! Itt végre van külön motoros az efféle úri huncutságoknak.)
Végül befuttatnak minket a krajcbójánál, jelentős előnnyel nyerjük a futamot. Brutál nagy szüksége van a lelkemnek erre. 6. éve kergetem a Tóth László Emlékfutam különdíját. Fülig ér a pofám, nem is tudom leplezni. Nagy a bódottá a hajón, a srácok kiválóan dolgoztak. A sebességünkről még nem tudok nyilatkozni, mert egyértelműen mindig a legfrissebb szélben vitorláztunk.
A második helyért óriási az ölés. Tesómék nagyon szépet mennek a pálya jobb oldalán. A közép leáll, csak a széleken lehet közlekedni. A Pegazus a balon tökig kihúzva talál egy brízt. Egyszerre érnek a befutóhoz a Party-val. Flóra pengén alárakja Öcséméknek, akik egy h@ngy@f@sznyival a Gatto-Forza páros előtt csorognak. Beér a négyes vonat. Pegazus-Party-Gatto-Forza. Durva futam volt. Máris elkönyvelhetjük, hogy szoros bajnokság lesz az idei is. Éljen!
2. Futam
Hétfő van. Igen, hétfő. Vasárnap csak heréztünk. Semmi szél nem volt, mindössze este tudtunk kimenni egy, az Almádi-öbölben leterjedő csíkra. Így tett még másik 4 egység is. Frankó edzést csinálunk. A Party-Bébee-Forza trió még egy háziversenyt is futott. Jó volt kicsit összehasonlítani a sebességeket. Megy a farokméregetés, mindenki rendesen sasolja a másik beállításait..
De vissza a futamhoz:
Lee rajt van, de csak szélsőként ér igazán valamit. Forza is ezt akarja, korán érünk oda mindketten. Takkolgatunk, de végül ők jönnek ki jobban belőle. Kicsúsznak elénk, igazán szar helyzetbe kerülünk. Fölöttünk Tibiék viszont lemásolják az első futamot. Középen meglódulva nagy előnyre tesznek szert és nem is engednek belőle.
Valahogy az az érzésem, hogy mindenki a mi vérünket akarja. A szar rajt után elszenvedett hátrányunknak köszönhetően minden előttünk lévő egység fölénk teszi. A bóját 6.-7. helyen vesszük. Kihúzzuk a part felé a Party-val egyetemben. Jó itt, nagyot hozunk a többieken, feljövünk a Forza-Bébee páros mögé. Az Il Gatto már nagyon elment. Ez már az övék. Tetszik ez az oldal, mindenképp itt szeretnék visszajönni, de a kapu jobb oldalát két cirkáló is venné. Kemény döntést kell hoznom, de annyira akarom ezt az oldalt, hogy beleállok egy komoly szituációba.
Behalzolunk a két, hozzánk képest szinte álló cirkáló közé. Kapunk hideget-meleget. A fenti egység ejti ránk, míg az alattunk lévő tol fel. A fenti hajó annyira nem azzal foglalkozik, hogy élesedjen, hogy minden erőlködés nélkül belső helyen veszi a bóját felettük a Party. Nincs menekvésünk, beraknak a satuba, leütköznek. Közben komoly személyes sértések jönnek meg nem nevezett személytől. Hmm. Azt feltételezem, hogy (az amúgy) kedves edző úr nem ezt tanítja a fiatal generációnak.. Csitítom a srácaimat is, mert csak vesztjük a métereket, ha beleállunk a fröcsögésbe. Jelzem, hogy óvjanak, vagy beszéljük meg a parton, mert ez így most mindenkinek rossz. Nem óvnak, mint ahogy mi sem óvtunk az előző futamban. Most sem teszem, pedig két okom is lenne rá. Szívesen kielemezném a szituációt, de menni kell tovább.
Nem kell, hogy igazam legyen a szituációban, de ettől függetlenül sajnos elkerülhetetlenek ezek a helyzetek. Annyival gyorsabbak vagyunk kis szélben a brutál hosszú cirkálóknál, hogy komolyan el kell gondolkodnunk azon, hogy szabad-e egy pályán lennie ennyire más menettulajdonsággal rendelkező verdáknak.
Legyen teljes a kép: őszinte csodálója vagyok a 30-asoknak. Igazi gyöngyszemei a Balatonnak! Némelyik közülük már akkor élő legenda volt, amikor Greg Elliott még a csattogós lepkét tologatta. Ráadásul korábbi csapattársam, Ugron „Bootytime-Forever” Gergő által bennem is folyik némi Rabonbán-életérzés! :) - A szerk.
De vissza a versenyre: Dani öcsémék nagyon szemfülesen kihasználják a helyzetet, előttünk vergődnek, mert zavart szélbe tette őket egy másik cirkáló. Kifordulnak, és elvéreznek a rossz oldalon.. A Bébee-Forza-Pegazus trió nem áll bele a darálóba. A kapu másik oldalát veszik, de hamar szembesülnek vele, hogy elfogy a szelük. Lelassulnak, felénk fordulnak.
Végül a krajcbója előtt épp csak előttünk keresztez a Forza. Forgatnak, de közvetlen a seggükben vagyunk és végül kicsit hibáznak: Idő előtt rántanak genyót, ami hozzáér a terelőbójához.
Óvunk, korrektül és nagyon profin megcsinálják a büntit. Szinte alig veszítenek vele. Kihalzolnak, megyünk velük. Nekik frissül a szél. Csúsznak el felettünk, eszem a kefét. Végül egy méterrel előbb dobjuk be az elejét. Brutál nagyot mentettünk ezzel a második hellyel. A Bébee-Pegazus-Nomád a további sorrend. A Party azzal, hogy kifordult előlünk 5 helyet vesztett! Durva a mezőny. Durván büntet a pálya.
3. Futam
Újra lee rajt, ráadásul az előző futam is a bal oldalon lett megnyerve. Ugyanakkor élénken él bennem Tibiék elsöprő győzelme, és a tény, hogy nem fizetett a legszélső lee-pozíció. Ráadásul a Forza nem rejti véka alá, hogy bizony ők akarnak ott rajtolni. 20 másodperccel a rajt előtt még jó pozicióban vagyunk, de türelmetlen vagyok és túl korán indítom meg. Rácsúszunk a a Forzával viaskodó Pegazusra és a rajtlövés előtt még egy fékező-manőverre kényszerülünk. B@ssz@+aló, ez durván amatőr volt! Lelassulunk, mindkét alattunk lévő hajó kicsúszik. Zavart szél. Anyád! Kifordulunk. Az Il Gatto és a Bébee mögött áthúzunk a másik oldalra. Egy ideig jól néz ki. A Nomád is szépen halad itt, de végül a layline előtt klasszikusan felpörög. Csapdába esünk, körbevitorlázzuk a bóját.
Más is szenved rendesen, mert igen „tricky” a pálya a teteje. Végül Tibiék a legügyesebbek, ők veszik elsőként a bóját. Mi utolsó előttiként. Csodás! Azonnal kihalzolunk, nem is gondolkodom. Egyrészt mert senki nem teszi ezt, másrészt az előbb szépen el volt fordulva a széle. Sokat hozunk a középmezőnyön mélységben, visszahozzuk magunkat az élők közé. Közben Tibiék foggal-körömmel védik a pozíciót. Hárman vetik rájuk magukat, mint felkúrt pincsi-falka a majrés labradorra.
Kapunál kiwi drop. Szépen lejön, főleg ahhoz képest, hogy Gábor egy napja még azt hitte, hogy ez valami Új-Zélandi koktél neve. :) Rendelt is egyet rögtön a büfében. Kezd belejönni A Cuki. :) Frankón frissül a jobb oldal. Jól néz ki, de a múltkori miatt nem merem kihúzni a széléig. Keresztezünk a Party előtt, de nem fordulunk eléjük. Hiba. Kihúzzák a széléig és a következő találkozás már bőven az övék. Újra elveszünk a süllyesztőben. Kiakadok, mert tényleg kezdett jól kinézni.. Közben hatalmasat meccsel a Gatto-Forza-Pegazus-Bébee kvartett. Belső halzokkal csócsálják egymást. Végül Tibiéknek elcsúszik a Forza és behozza elsőként. Néhány méteren belül beér mindenki. Brutál jól néz ki innen hátulról is. Nekünk már csak a Party marad ellenfélnek. Minden pont számít. Forgatjuk őket, végül kihalzolva a lógó befutó-bója felé majdnem megfogjuk Öcséméket. Hiába hangoskodunk mű-ünnepléssel, hogy „megvertük a HUN-8-as Party-t”, a motorosban ezt nem kajálják meg. Mindegy. Megvan a kiejtőnk. Nagyon fáj, mert többet nem hibázhatunk.
A felszívódó szélben Sipiék elindítanak még egy futamot, de végül szerencsére lefújják. Megyünk kifelé. A matek izgalmas: Az Il Gatto vezet két ponttal előttünk és a Forza előtt.
A partra érve értesülünk arról, hogy a Forza az osztályelőírás ellenére nem vitt magával motort. Még bőven óvási határidőn belül vagyunk, de az osztály jelen lévő képviselői végül úgy döntenek, hogy mi a pályán akarjuk megverni őket. Nincs óvás, csak rossz szájíz, mert ez az osztály nem erről híres. Megindítja a negatív gondolatokat, hozza a hátán a bizalmatlanságot.
A győzelemhez persze kell némi csibészség, de ez egy másik „cs-betűs” szó.
Félreértés ne essék: senki felett nem szeretnék pálcát törni, vagy egy cselekedete alapján megítélni, egyszerűen csak nem értem a dolgot, mivel őszintén úgy gondolom, hogy egy ilyen tapasztalt egységnek nincs erre szüksége a győzelemhez..
Az osztály végül úgy dönt, hogy az utolsó napra mindenkinek kötelezően motorral kell kiállnia a kikötőből ezzel bizonyítva annak meglétét. Ilyenre előtte soha nem került sor. :(
Mindegy is, nem érdekel. Este a flotta egy atom jó kerti bulit csap a Party csapatának meghívásából. Mélyentisztelt Osztálykapitányunk fején pörögve átadja az Il Gatto csapatának a 2019-es ranglista győzelemért járó vándorkupát amit tisztességes módon meg is ünneplünk.
Na erről híres ez az osztály! ÉLJEN!
4. Futam
Utolsó nap a Bajnokságon. Kicsit túllöktük a hintát tegnap este, alig érünk ki a rajtra. Iszonyat profi hozzáállás, mondhatom. Alig tudunk hínarazni, nemhogy benézni a pályát.. Mérges vagyok magunkra. Így akarunk bajnokságot nyerni?
Amúgy még egy nagy kövér pirospont Sipiéknek. Tetszik a hozzáállás, hogy egyre korábban jövünk ki futamra. Kedves Olvasó! Hajóztál már ki a felkelő nap fényénél pályaverseny rajtjára? Ugye nem. Az első futam pontban 7.30-kor elrajtol! Durva.
Nagy a tülekedés a rajtvonalon. Mi kábé koncepció nélkül, tompa fejjel indulunk középről. Nem sokat lehet kiolvasni az előttünk rajtoló 30-asok stratégiájából. A forgatókönyv mindig ugyanaz: A Manöken legalsó hajóként rajtol és elcsúszik a többiek előtt. Aki nem nézi az eredményeket valószínűleg azt gondolja, hogy (szokás szerint) vezetnek, de most ez nem így van. Mit sem törődik ezzel a Lilly Elliott és a Nomád. Luvban rajtolva azonnal kifordulnak. Senki nem figyel rájuk, csak amikor látványosan becsúsznak a perifériánkba jobbról a horizonton. Anyád, mekkorát mennek! Hajrá Lilly! Korábban a Trophy-kon is meg-megcsillantak, sőt futamgyőzelmük is volt. Jó látni, hogy mennyire felerősödtek a csajok.. és Attila. :) Mi szenvedünk. Először a Party teszi fölénk, majd a Bébee. Szívatnak rendesen. Felszökik a vérnyomásom. Közben a pálya teteje felé a bal oldal is erőre kap. Aki a szélén húzza, egész jól felér. Lilly-Gatto-Nomád-Forza a sorrend a bójánál. Szokás szerint 6.-ként vesszük a bóját. A tököm televan. Kihalzolunk egyből, vissza a jobb oldalra. Kevesen jönnek erre, nem is értem. A Lilly diktál, a többiek erőltetik a bal oldal/tengelyt.
Már nem látom, hogy ki vezet, de nagyon szoros. Mi néhány jó halzzal közelebb jövünk, végül 20 méterrel a Bébee után vesszük a kapu bal oldalát. Béna kiwi-drop sok kiabálással.
Leb@szom magunkat, hogy most már tényleg vegyük fel a sport ritmusát, mert ebből így nagy ló*@sz lesz, nem győzelem! Intelligens szavaim áthatolnak a fülzsíron. Kezdünk kitisztulni.
Nagyon örülök, hogy a közvetlen konkurencia a másik oldalt választja. Csak az érdekel, hogy eléjük kerüljünk. A Bébee előttünk 100 méterrel krajcol felfelé. Brutál jól felfújja magát ez az oldal. Tetszik a poziciónk. Hirtelen a sárga kutyáknak ellazul a fockja. Mint később kiderült, a fallkötél köpenye szakadt el. Hamar megoldják, alig néhány hajóhosszt veszítenek csak. A Lilly-Nomád duó felettünk tart a pálya jobb szélére. Kissé túlhúzzák, nem feltétlen számolnak a bója előtti felpörgéssel. Mi a sárgákkal korábbi layline-t feltételezünk és szépen, komótosan eléjük csúszunk. Még két hajót megkajáltunk és ráadásul a másik oldal kezd leállni. Nagyon jó ez így.
A Bébee közben átveszi a vezetést, megnyugtató előnnyel kezdik az utolsó hátszelest. Mi közvetlenül a Gatto mögött, a Forza előtt fordulunk. Forza kihalzol, mi pár méter után szintén. Jön velünk a Gatto is, de hamar látszik, hogy bizony nekünk kellett volna először beszélni, mivel a frissülések onnan jönnek. Forza nekünk, mi Tibiéknek csúszunk el. Ez is marad a sorrend néhány csenevész luv-kísérlet után.
Nagyon boldogok vagyunk a 3. hellyel. Visszajön a régi Bootytime-os érzés: Hányszor de hányszor gyüttünk ki így a trágyábú. :)
Nomád 5. Lilly 6. Sajnáljuk őket, mert amúgy nagyot mentek. Pegazus csak a 7. Nagyon elfogytak a pálya közepén..
5. futam
Mindenki sasol, mert az imént a jobb oldal fizetett. A szél veszít erejéből, de vissza-visszafrissül. Nehéz olvasni. A kormányosok állnak és forgatják a fejüket, mint őrszem szurikáta. Mindegy, induljunk el izomból, tisztán. Abból nem lehet baj. Dávid bemondja, hogy 30 másodperc. Mivan? B@ssz@+, ezt nagyon benéztem. Sehol sem vagyunk még, én meg nyugodtan keresem a lyukat. Rendesen elkúrom a rajtot. Zavart szélben leejtünk, majd kifordulunk. Jön keresztben a Gatto. Elejtem a kormányt, jól rájuk élesedünk. Tibi üvölt, végül elkerüljük őket. (A parton később megbeszéltük a történteket, mivel később kiderült, hogy korrigálniuk kellett. Mea culpa, Srácok. Nagyon sajnálom az esetet.) Kihúzzuk jobbra. Most persze nem fizet. (Nem is érdemelnénk meg.)
Flóráék viszont lee-szélsőként parádésat rajtolnak, nagyon bíznak az oldalban, pedig nagyon hitványul néz ki. Mindenki más kifordul, de ők koppanásig húzzák. Lepörög és felfrissül. Szempillantás alatt 100 méteres előnyben vannak mindenkivel szemben. Anyád! Mi meg itt egerészünk, mint pénz nélkül a kupiban.
Virágékat ráadásul még a cirkálók sem zavarják.. Közben fölöttünk az Il Gatto elé befordul a Forza. Tibinek nagyot kell korrigálni. Óvnak, tanúként szólítanak. Mindent láttam, jelzem, hogy ok. Vagy 5-6 hajó teszi ugyanezt. :) Mindenki tanúskodni akar. :) A Forza nem csinálja meg a büntit. Nem is értem, mert ezt az óvást nem lehet megnyerni.. de persze nem én vagyok a helyükben. Közben Bébee-Nomád párharc. Ákos kezd magára találni. Éljen! Bébee-nek is megjött végre a csí a futamgyőzelem után. Nekünk épp ellenkezőleg. A felfrissült szélben elúsztatjuk a genakkert felhúzás előtt. Rákhalászat. Állunk. Mélyponton a csapat. Utolsók vagyunk. F@sz@. Látványosat küzdünk az IsaPurral lefelé. Végül elmegyünk felettük és eléjük ejtünk. Ervin nem szívbajos. Tolnak minket, miközben közeledünk a kapuhoz. Annyira közel vagyunk előttük, hogy elakad a genakkerük alja a motortartó bakunkban. Majdnem giga perec lesz belőle, mert elkezdenek kiforgatni... Végül megadja magát a vitorla és elszakad. Kemény helyzet volt, sajnos Ervinéknek ezzel meg is pecsételődött a bajnokság. :( A bal kaput vesszük, a jobb oldalon megyünk vissza, minden mindegy alapon. Pegazus magabiztosan nyer, mögöttük a Forza és a Bébee. Végül csak a 6. helyre tudjuk magunkat visszaverekedni, de ennek is örülnünk kell..
Viszont ezután minden borul. Megvan a kiejtő futamszám, már lehet számolgatni. Forza a 2. hellyel gyakorlatilag szinte megnyerte, mert egyedüliként nem volt második betlije. (Őszintén, a futam végére teljesen elfelejtem az óvást, ami boríthatja a sorrendet.. persze ezzel amúgy sem szabad számolni, mert az olyan, mint a kutya vacsorája)
A lényeg, hogy innentől a dobogó 2. fokáért megy a versenyünk.
A drámai hatás kedvéért a pillanatnyi eredmény 2 futammal a vége előtt:
Forza 8 pont
Pegazus 11 pont
Il Gatto 11 pont
Bébee 12 pont
VuvuzElla 12 pont
Tehát második és az ötödik hely között még bármi lehet. Persze matematikailag nem lehetetlen utolérni a Forzát sem, de túl nagy rizikó ellenük vitorlázni. Én teljesen elengedtem az első helyet. Cél az ezüst. Az is szépen csillog!
6. Futam
Egyértelműen lee rajt. Forza ott legel legalul. Nagyon nincs kedvem velük civakodni a szélső pozícióért, mert nagyon félek, hogy másnak kaparom ki a gesztenyét. Itt csak veszíteni lehet, úgyhogy inkább hagyjuk.
A Party rajtlövés előtt fölénk siklik. Húz minket magával. Amíg kitoljuk őket koraira, már megérkezünk a Forza nyakára. Jobb sebességű rajtot képzeltem, de azért nem vészes a helyzet. Középen is nagy a küzdés: Gatto, Pegazus fölöttünk, de kezdünk eléjük csúszni... Látszik, hogy most is jó lesz ez az oldal. Bébee nem áll bele a lee-küzdelembe, viszont óriási csetepatéba kerül a rajthajónál a szélső helyért. Ervin egy huszáros leejtéssel felgyorsulva közelít félszélben a motoroshoz a felső pozícióért. Márkóéknak dönteni kell, hogy brutál ütközés, vagy beengedés. Nyilván mindenki félti a legénységet és a verdát, úgyhogy kitér. Épphogy elkerülik az ütközést. (Az ordítozásra pont odanéztem: Komolyan azt hittem, hogy csontzene meg sárga gombafelhő következik.) A rajtvonal síkjában félszeles megközelítés nagyon veszélyes. Egyrészt a legritkább esetben sikeres, mert egyszerűen nem engednek be, másrészt ha balra fordul a szél, onnan már nem tudsz korrigálni.. Nem ajánlom senkinek, mert egyszer csúnya vége lesz. Egy keményebb osztályban nem szarozik az útjogos hajó. Nem egyszer láttam már, hogy valakit felkentek a rajthajóra.. Csúnya látvány! :)
Óvás, Ervinék megcsinálják a büntetést, de ez mit sem segít a sárga kutyákon. Kifordulnak a jobb oldalra. Lelassulnak, nagy hátrányba kerülnek. Közben kicsúszunk Tibiéknek annyira, hogy van esély feléjük korrigálni. Meg is tesszük, kiforgatjuk őket a limány felé. Elég jót nyerünk, de közben a Pegazus (szokás szerint) kihúzza layline-ig. Két hajót fogunk, miközben a Forza lassítani próbál. Folyamatosan a pofánkba fordulnak.
A layline alatt inkább megejtjük kissé, hogy kikerülünk a zavart zónájukból. A bóját tisztán másodikként érjük el nagyon kevéssel a sárga csíkos hajó mögött. Úgy megy velük a tánc, hogy közben igazából nem üldözők vagyunk, egyszerűen csak szeretnénk tiszta szélben a legjobb helyen vitorlázni. Komolyan jobban szeretném, ha nagyobb előnnyel mennének előttünk. Közben a Party és a Nomád nagyon virgonc.
Folyamatosan jönnek ránk és szorongatják a közvetlen ellenfeleinket. Kellenek, mint egy falat kenyér. A hátszél szakaszon küzdünk a tiszta szélért, miközben a Party és a Nomád nagy terhet vesz le a vállunkról. A második krajcon csak arra kell figyelnünk, hogy ne csináljunk nagy hülyeséget. A Forza nem tud elszakadni, folyamatosan szopatnak. A Nomád feljön harmadiknak! Éljen!
A bajnokság utolsó napjára amúgy nagyon szépen jönnek a manőverek. Elégedett vagyok a srácokkal, és nekem is kezd visszatérni a „volán-érzés” a kezembe. Alig vesztünk sebességet, szépen mennek a döntött halzok is. Dávid nagyon koncentrált, iszonyat összeszoktunk pár nap alatt. A második genakker-szakasz elején parázs élesedés-csata bontakozik ki az éllovas és köztünk. Nem kell ez nekünk. Nincs mese, ki kell halzolnunk. Hál’ Istennek itt sem rossz a szél. Közben a Party agilisan kiteszi a másik oldalra és szépen frissülve bejön utánunk harmadiknak. Nomád negyedik. Gatto-Pegazus csak utánuk. Nagy kő esik le a szívemről. Ez így már elég bíztató.
7. Futam
A szél csökken, egyre csíkosabb. Ismét nehéz olvasni a sorok között. Honnan fog felszívódni, melyik oldal marad stabil? Szerencsére nekünk itt már csak a biztonság számít: Együtt menni Flórával és Tibivel... és nem engedni őket elszakadni. Fura, hogy néhány hete Dáviddal kiegészítve egy csapatot alkotva hajóztunk így együtt a Kékszalagon.. most pedig vicsorgunk egymásra a rajtvonalon, mint a komplexusos vesztik.
E szerint rajtolunk a vonal közepén. Semmi komoly megfontolás, csak maradni velük. A Party lee-rajtot vesz, a Bébee is itt tolja. Öcsémék zavart szélbe kerülnek, kifordulnak, de nem látnak minket és az utolsó pillanatban elénk fordulnak. Korrigálnom kell, óvok. Korrektül megcsinálják a fordulót és indulnak a másik oldal felé. Pegazus kicsúszik, de a Gatto láthatóan mögöttünk van. Jó ez így. Feszült csiki-csuki bontakozik ki, egyre kisebb a szél. Észnél kell lenni. A jobb oldal most sem jó, viszont a part felől fogy a szél. A krajc-bójánál 3.-ak vagyunk, szendvicsben a két ellenféllel. Kihalzolunk, mert a pálya jobb oldala már láthatóan erősebb. Mindenki fogja a másikat, nem akarjuk még döntésre vinni. Majd a második krajcon! A bal kaput vesszük, jobbra szedjük a gúnyát, mert már többet nem szeretnék a part felé vitorlázni. Forza vezető pozícióban még bízik az oldalban, de nem lennék most ott. A krajcban nem változik semmi. Tibiéket forgatjuk, miközben a Pegazus is tart minket. A layline-on végül a Rabonbán felénk teszi, úgyhogy kénytelenek vagyunk korrigálni. Nagyon fáj, mert így kissé elnyúlik a Pegazus. Tibiék még elszenvednek tőlük egy belső hely-szitut, úgyhogy megnyugodhatunk. A hátszél-szakaszon a jobbra szedett genakker fizet. Egyből a jó oldalon vitorlázunk, és jelentőset hozunk Flóráékon. Bár nincs miért erősködni, azért megizzasztjuk őket. Végül szorosan a nyomukban érünk be harmadikként. Az Il Gatto utánunk.
Itt a vége.
Emberek! 11.30-kor kikötünk 4 futam után!!! Igen, ilyen is van. 35-40 perces futamokkal is lehet színvonalas bajnokságot futni. Ez a jövő! Én személy szerint nem preferálom az egyórás köröket. Voltunk már korábban is kisszeles kihelyezett bajnokságon. Ott teljesen más volt a rendező hozzáállása.. nem is lett érvényes a verseny. Ezúton is köszönjük mindenki munkáját!
A parton elindul a matek. Tibi végül úgy dönt, hogy nem adja be az óvást a Forza ellen, mert nem változtatna az eredményen.. Én biztos beadtam volna, de megértem a döntését. Nem jó asztal mellett befejezni az év utolsó versenyét.
A Forza nyeri tehát a 2020-as flottabajnokságot, amihez természetesen gratulálunk! Bár vegyesek az érzéseink, azt senki nem vitatja, hogy a legjobb nyert. Jó volt látni, ahogy védik a rajtnál a lee-pozíciójukat és ahogy rövid úton megindítják a hajót. Teljesen máshogy vitorlázzák az Elliott-ot, amolyan Melges-esen. Külön érdekesség, hogy ez a hajó 5 év alatt 4-szer nyerte meg a bajnokságot. Először Aster, majd kétszer Bootytime néven! Éljen!
A VuvuzElla a második!! Boldogok vagyunk az eredménnyel. Persze az ember mindig nyerni áll oda, de ez akkor is jobb, mint amire számított bárki... beleértve magamat is. Ezt a hajót is hívták korábban Bootytime-nak és akkor is az ezüst éremig jutottunk vele. Külön köszönet Gábornak és Dávidnak, hogy az ozmózis után ennyi energiát beleadtak a hajó aljának használhatóvá tételéhez! Éljen!
Pegazusé a bronz! Flórát nem kell bemutatni senkinek. Külön öröm, hogy igazi családi csapattal jött (szüleivel, Anthonival és a kedves Papával) J Éljen! Kiemelném, hogy alig voltak több, mint az optimális Elliott-súly fele. 6-7 csomós szélben krajcban már hátrányban voltak.
Az Il Gatto lett végül a negyedik, pedig címvédőként a második nap után még vezettek. Uralták az év folyamán az OD-Trophyt is, de most nem jött be nekik az utolsó nap. Idén a tókerülőre készülve volt szerencsém Tibivel együtt vitorlázni. Bár nem piál, igazán irigylem a legénységét, mert egy kimondottan nyugodt, hidegfejű kapitány. Kiváló hazafi és jelentős rabattot ad a Montem Vendégházban is! :) Cupp-cupp
Az ötödik helyen a Bébee végzett. Hm. Ezt az évben nyújtott teljesítményük után senki nem gondolta volna. Ők nyerték az idei OD-Trophy sorozatot és igazán esélyesek voltak akár a győzelemre is. A sárga kutyák szintén félig-meddig családi csapatként voltak jelen. Az elmúlt négy év során egyre fejjebb kapaszkodtak a ranglétrán. Bár sokan ezt nem látták, óriási energiát fektettek a versenyzésbe. Fonyódról hozták-vitték a verdát, és sohasem hiányoztak a pályaversenyekről. Márkó kérdezett mindig a legtöbbet és egyértelműen nekik volt a legtöbb edzés napjuk. „Benfentes információim” szerint Zsófi és Márkó édesapja, Bíró Doki végezte a srácok elméleti felkészítését, míg sokáig Márkó felesége, Kriszti is a csapat tagja volt. Most viszont ideiglenesen búcsúzunk tőlük. Jön a második baba, amihez nagyon gratulálunk és várunk Titeket vissza! ÉLJEN!
Hatodik a Party lett. Idén a hajón szerepcsere történt. Dani öcsém ült kormányhoz és kiegyensúlyozott versenyzést mutattak egész évben. Az OD-Trophy sorozatban összetett harmadik helyen végeztek, ami komoly eredmény. A bajnokságon két 3. hellyel komoly skalpokat gyűjtöttek be. Ne felejtsük el, hogy ebben a mezőnyben nagyon nehéz közel kerülni a húsos fazékhoz. Azt se felejtsük el, hogy tavaly az általam kormányzott Emma is 6. lett, ami jól megmutatja a mezőny erejét. Jó lesz ez, Ecsém! Így tovább, Party!
A hetedik a Nomád. Imádott Osztálykapitányunk és bozótarcú legénységének sajnos nem sikerült megtalálni a gyengeszeles beállítást. Ettől függetlenül volt jónéhány emlékezetes megmozdulásuk.. a vízen és a parton egyaránt. Valamint ők az egyetlen egység, akik felvették a bokszkesztyűt! :)
Nagy öröm volt egy majdnem teljesen női egységet a köreinkben tudni. Berecz Timi lányai nagyot mentek Attila kormányzásával is. Lilly Elliott a nyolcadik helyen végzett, de nagyon látszik a folyamatos fejlődésük. Idén volt már OD-Trophy futamgyőzelmük és most is közel voltak hozzá, bár kissé elizgulták. Köszönjük, hogy jöttök. Hozzatok magatokkal még egy lányt! :) Túl nagy a szőrösképűek aránya a flottában!
Az IsaPur most csak kilencedik lett. Sajnos a genakker-szakadásuk miatt már nem tudtak indulni az utolsó futamon, de ők mindig képesek nagyot húzni. Imádom Ervin lelkesedését. Igazi korelnök, aki mindig benne van az összejövetelekben és igazán aktív része az osztálynak. Egybentart egy fiatal csapatot és láthatóan élvezi a velünk töltött időt. Legyen ez így jövőre is!
Egy régi visszatérő, a Miro lett a tízedik. Peti újonc legénységgel és kábé 10 éves vitorlákkal tért vissza hozzánk. A futamok során sokat fejlődtek, amikor lehetett kimentek edzeni. Akaratból lesz az eredmény! Éljen!
Köszönjük mindenkinek a részvételt és a kitartást. Főleg azoknak, akik eljutottak eddig a pontig az olvasásban. Külön köszönet Cserta Gábornak a parádés fotókért. Ezúton jelzem, hogy köszönettel felhasználtam őket. :)
Legyetek jók, találkozunk jövőre!
Felebaráti üdvözlettel:
Koncz Ádám
alias Art Mooney