Szombaton reggel hideg, borús idő, 7-8 fok, de vitorlázásra kiváló szél fogadta a mezőnyt. 11-13 csomós, ÉNY-i szélben indult a verseny, 11:00 órakor. A versenyzőknek a Balatonkenese-Balatonaliga-Balatonkenese-Balatonalmádi-Balatonkenese pályát kellett vitorlázniuk. Az első pályajelnél a leggyorsabb egység a Revolution volt, aki alig fél óra alatt tette meg az első szakaszt, a balatonaligai pályajelet követően azonban a hátszeles rohanás után egy hosszabb kreutz szakasz következett, mert a szél bizony pont onnan fújt, ahova vitorlázni kellett. A balatonalmádi pályajel után aztán ismét genakkert és spinnakert húztak a hajók és a néhol északiasodó, olykor frissülő vagy éppen picit gyengülő szélben egy ötös élboly (Revolution, Carbonado, Mátrix, Nelson, Passion) indult meg a cél felé. Izgalmas hajrában végül a Mátrix futott be elsőként 1 óra 54 percet vitorláztak, és ezzel meg is nyerték Rauch Jánosék a Nau 330-as osztály ranglista versenyét is, a Tintahal (Váradi Attila) és a Menta (Varsányi Gábor) előtt. A YS I-es kategóriában a Gellér László kormányozta Ellinor végzett az első helyen a Passion (Kilián Zoltán) és Distinti Saluti (Bíró Márk) egységeket megelőzve. A YSII-es csoportban az Orion győzedelmeskedett Kató Bálint vezényletével, a Dopff (Szentmarjai Gábor) vihette haza az ezüstérmet, míg a bronzérem Pető Béláéknak jutott a Vámpírral. A YSIII-as osztályban a győzelemnek Gergely Lászlóék örülhettek a Solarissal, a második helyezett a Saga (Lakatos András) lett, míg a harmadik díjazott hajó a Kolibri (Marosfai Csaba) volt. A legkitartóbb hajó a Zénó volt, aki a 3 óra 33 percet vitorlázott, de sikeresen teljesítette a távot.
A járványügyi helyzet miatt, fogadás nem, de díjátadó természetesen volt. Gratulálunk minden résztvevőnek, külön elismerés a helyezett csapatoknak.
Szöveg: Dávid Júlia /alelnök, KMPVSE/