De hogyan került a kvótaosztó verseny Lanzarotéra? A kalandos históriát természetesen a vírusjárvány alakította. A részletekről Virág Flóra számolt be, már a Kanári szigetekről.
„2020-ban törölték a Genovai Világ kupát, melyet az európai kontinentális válogatónak tűztek ki, majd az olimpiát is elhalasztották. 2021-ben eldöntötték, hogy a kvótaosztót bepótoljuk Palma de Mallorca-n, a Trofeo Princesa Sofia versenyen március végén. Téli felkészülésünket ehhez a versenyhez igazítva terveztük meg. Az osztrák és horvát válogatott csapattal kezdtük meg edzésünket januárban Cagliariban, Szardínián. A hónap utolsó napján kaptuk a levelet, hogy a Palma de Mallorca-i versenyt elhalasztják októberre, így a kvóta osztó helyszínét át kellett tenni más eseményre. Kicsit több mint egy hét múlva megszületett a végső döntés: Lanzarote szigetén lesz a kvóta osztó verseny a Nacra 17-nek és 49er/FX-nek. Gyorsan számoltunk egy költségvetést, majd úgy döntöttünk mindent felteszünk egy lapra és a második cagliari edzőtáborunkat félbeszakítva elindulunk a Kanári szigetekre. Az út öt napba telt, mivel a kompok nem úgy jönnek, ahogy kényelmes lett volna, így várnunk kellett két napot Cadizban. Holland edzőtársainkkal egyeztetve február 20-án már csatlakozhattunk is az edzőtáborukhoz a helyszínen.
Ahogy megérkeztünk, meg is kezdtük az edzéseket, minden időjárási körülményt megtapasztalhattunk. Ismét rengeteget tanultunk, amivel még többet javíthattunk a sebességünkön és bójavételeinken. A hullámzás igen nehéz a mi hajóosztályunknál a foiler miatt, de pár nap után sikerült belőnünk a jó beállításokat.
A koronavírus fertőzöttek számának emelkedése miatt úgy döntöttünk, a pihenő időszakra nem utazunk haza, így megtartottuk a jó egészségünket. És persze edzettünk tovább az itt maradottakkal.
Nagyon köszönjük, hogy eddigi támogatóink továbbra is hisznek bennünk. Nagyon jól esett, hogy ebben a nem egyszerű helyzetben több ismerősünk is sok segítséget adott az utazás leszervezésében, melyet ezúton is köszönünk nekik!”
A vegyes legénységű két személyes katamarán először 2016-ban, Rióban szerepelt az olimpia programján. 2017-ben az osztályt a tokiói olimpiára áttervezték, teljes mértékben „repülő katamarán” lett a Z emelősverteknek és a T kormánylapoknak köszönhetően. Már 7-8 csomós szélben kiemelkedik a vízből. Ebben a munkában is a Nacra (eredetileg kaliforniai, 2007 óta holland) céget a neves Morrelli and Melvin tervezőiroda segítette. A test karbon szendvics, a 9.15 méteres árbóc karbon, az 5.25 m hosszú, 2.6 m széles hajó nagyvitorlája 16, orrvitorlája 4.05, genakkere 17.83 négyzetméteres. Mindennek köszönhetően a hajó vitorlázásra kész össztömege mindössze 173 kg.
A kvótaosztó versenyt ezen a linken lehet majd követni.
Szöveg: Visy László Oszi