Nem is lenne baj, ha maga a szabadidős hajózási ágazat jobb bőrben lenne, de sajnos gyengélkedik. A lellei találkozó azért is érdemelt (volna) nagyobb figyelmet, mert a gazdasági nehézségek a vitorlázásban meglepő módon növekvő aktivitást generáltak, feltételezhetően a természetközeli élmények felértékelődésének is köszönhetően.
Az ismert hajómárkák szinte kivétel nélkül képviseltették magukat. Számomra a legütősebb újdonsággal az Elan jelentkezett. A 310-es olyan bizsergető vonásokat mutatott be, melyeket, remélem, hamarosan menetben is kipróbálhatok. A vitorlázó közösség lelkesedése egy új hajós mutációt is életre hívott: az elektromos meghajtás kedvelőit. A WIA választékában a piknikhajóktól a kabinos túrahajókon át a 35 lábas jachtokig láthattunk igencsak szemrevaló példányokat. A motorosok láthatóan kiszorultak, bár egy hardtopos Fairline kékes led-fényei és a külső hangszóróiból hömpölygő hangüzenet egy ideig uralta a kikötő esti hangulatát. A parti kínálat talán legizgalmasabb terméke az UV-védőruházat, melyre a globális változások ismeretében hamarosan mindannyiunknak szüksége lehet.
A kényszerű zárás, mint bebizonyosodott, ésszerű, bölcs döntése volt a rendező Bahart Zrt.-nek. A megérkező, emberemlékezet óta nem tapasztalt viharfront mind erősségével, mind időtartamával komoly károkat okozhatott volna látogatóknak, kiállítóknak egyaránt.