De inkább elölről kezdem.

SirályA rendezéssel nem volt semmi baj, a nevezés ment mint a karikacsapás.
Két héttel a Kékszalag előtt jelezte a csapat, hogy mennénk egy hajóval, ami még nincs felméretve, de azért van már belőle YSII-ben (Solaris). Rendben semmi gond, legyünk ott csütörtökön délután 5 előtt, amikor még nincs tömeg, elintézzük. Ez jól hangzik. Ott is volt a csapat nevezésre szakosodott része 2 körül. Ember nem volt a láthatáron, csak leszúrás.. MIÉRT MOST? Nincs felmérve? Hát azt úgy nem lehet...266os vitorlaszám.. nincs senkinek.. írják be.. NEM azt úgy nem lehet.. Kaptunk sárga szalagot (YSII). Nem kaptunk yardstick számot, de adtunk egy raklap pénzt. Közepesen jó üzlet. Mi lett belőle? YSIII -ba sorolás, 110es előnyszámmal, vitorlaszám nélkül. Végül is.. elintéztük. Ezúton szeretnénk megköszönni a segítséget.

Akkor azt hittük ez számítani fog. Nem számított.

A rajtunk nagyon jól sikerült!
Igaz, kicsit fentről rajtoltunk, és krajcolnunk kellett, és beesett elénk a mezőny jelentős része... de azért jó kis rajt volt. Szerettük:)
Aztán elkezdtük ledolgozni a hátrányt.. a kenesei és a siófoki bójánál is kitaktikáztunk 10-20 hajót. Őrültünk..
Aztán ahogy közeledett Tihany, úgy fogyott a szél.. Nem mondom, hogy nem volt szép távolról nézni a csőben álló több száz hajót árbocfénnyel (nyilván mindenki horgonyon volt:), csak kicsit üröm vegyült az örömbe.. főleg amikor már mi is közöttük ringatóztunk..
Azért csak átcsúsztunk a csövön.. na majd most lesz szél a nyugati medencében.. vagy lesz parti szél.. vagy lesz valami..

lett.. csak nem szél.. szúnyoghad...

Szúnyogmindent ellepett, szó szerint.. nagyobb levegővétel? szó sem volt róla.. bárhova ültünk, léptünk szúnyogpép maradt utána. Nem baj ezek elvileg nem csípnek.. mert árvaszúnyogok.. valószínűleg ezt nem mondta meg nekik senki.. Meg azt sem, hogy a szúnyogriasztótól meg kell ijedni.. mert az rossz.. Fura helyen szocializálódhattak ezek a szúnyogok.. vagy, nagyon profi kiképzést kaptak. Ez volt a mélypont. Földvár a hajó báziskikötője.. Ott ültünk előtte.. éjjel 2kor szélcsendben, négyzetcentiméterenként 10 szúnyoggal.. Nyugatnak mutató hajó orral.. Legalább meg lehetett volna nekik magyarázni, hogy kezdjék egy irányba tolni a vitorlát... de nem... Tulajdon képen most sem értem, hogy miért nem rántottunk motort, és hagytuk az egészet a fenébe. Ha reggel 5kor nem vagyunk Fonyódon, akkor befejezzük.. Ez volt a taktika.. és nem is volt benne hiba, mert valóban nem 5kor, hanem 7kor voltunk Fonyód előtt.. az meg ugye nem 5, tehát megyünk tovább..

A szúnyogok csak sötétben szeretik a hajókat, és az embereket.. világosban valami mást szeretnek.. és aki mozgott az inkább ezt a valamit nézte meg.. viszont sokan annyira elfáradtak az egész éjszakai kemény gyötrésben, hogy hajnalra minden erejük elszállt, és ott maradtak a fedélzeten.. nekik segítettünk kellett. Kefével vödörrel.. egy ilyen éjszaka után, nincs is ennél jobb reggeli torna..

Itt ott jött egy kis szél.. mentünk vele Keszthelynek.. körülöttünk alig néhány hajó.. Ez volt a nagy rosta.. sokan nem tudtak ellenállni a gonosz gyújtáskapcsoló, vagy berántókar halk szirén énekének.. és inkább a motort hallgatták, mint a szúnyogokat.. Igazuk volt.. SMS-t kaptunk, vizet osztanak a még versenyben lévőknek.. kitartás!

Itt kérdezem, hogy pontosan kinek is osztottak és pontosan mit? Mert tőlünk senki sem kérdezte, még a keszthelyi bójánál sem, hogy ugyan már éhen vagy szomjan fogtok -e halni a befutóig.. A snewisport.com -gpst adott, a weben lehetett látni hol a hajó. Ennek is örültünk és ezúton is köszönjük. Szombat reggel az élő közvetítés már nem ment.. "olyan sokan álltak ki, hogy nem lehet látni ki megy, és ki nem inkább lekapcsoltuk". Anyukám hívott, hogy bemondták a rádióban, hogy lezajlott a kékszalag, és befutottak a hajók.. ez meg ez az eredmény.. Hogy hogy mi még megyünk? (jogos volt a kérdés) Kicsit elveszettnek éreztük magunkat.. mint akikkel már senki sem számol.. Nem baj.. magunknak megyünk, nem másoknak.. Nem vár a szponzor stopperórával a célban.. Ennek is van előnye:) A Twitteren és a barátoktól azért kaptunk bíztatást köszönjük jól esett!:)

A keszthelyi öbölből előtt Sopi új hajója a Nautic 370es jött szembe.. és sorra hatalmas denevérvitorlás versenyhajók.. Akkor olyan nagy baj nem lehet.. Keszthelynél Tuss Miklósék a B31essel még utánunk kerülték a bóját. Innen már nem adhatjuk fel.

Badacsony előtt megint szélcsend.. jön az SMS, hogy ne feledkezzünk meg az esti vacsoráról... Ezen már csak röhögünk.. Vártuk, hogy küldik a menüt is SMSben.. hogy érezzük a törődést. De nem jött több infó. Pedig biztos ízletes volt.. biztos ízletesebb, mint a vaj nélküli kenyér kolbásszal, extrának hozzá kis paprikával... 2 napig... De mi így szeretjük:)

Badacsonynál élénkül a szél északnyugati.. kezdünk menni, és minden meggyőződés nélkül számolgatni.. ha ez kitartana.. beérnénk éjjel 1-2 körül. De úgyse tart ki, eddig nem volt 1.5 óránál több folyamatos szelünk... De csak nem akar elállni.. sőt. Kiteszik az első, majd a másodfokot, és a rendezőhajó mindenkihez külön odamegy, hogy vigyázzunk zivatar lehet. (Lehet, hogy így gondolták a vízosztást?) Bele is szaladunk Zánka előtt, le is rántjuk második reffre a grószt.. tekerjük befele a genoát.. És hangosan ujjongatunk (tényleg) hogy végre vitorlázunk! Később kicsit alábbhagy, kimegy a reff, de azért még megyünk jól.... dől a hajó.. Tihanyban szembefordul, erősödik.. krajcolunk, küzdünk. És el se hisszük a GPS adatait.. ha így megyünk éjfél előtt bent vagyunk.. Álmunkban sem hittük volna ezt még délelőtt.

NaplementeAzt hiszem így hálálta meg a Balaton, hogy kitartottunk. A végére azért megmutatta, tud Ő szelet is adni, és ha szelet ad az nem akár milyen.

Engem Füreden tett partra a hajó... És minden elismerésem a csapat többi tagjáé, akik gyakorlatilag rögtön tovább indultak vele Földvárra. Imádok vitorlázni, de akkor egyetlen porcikám sem kívánta már a vizet. Persze az is igaz, hogy amilyen fáradt voltam, ha azt mondják menjek, megyek.. azt mondják húzzam, húzom.. Az biztos, hogy felértékelődtek a civilizáció olyan vívmányai, mint a zuhany, és az ágy...

Majdnem nagyobb volt nálunk a Balaton, de nem hagytuk, hogy ledobjon minket a hátáról...

38óra 46percet mentünk, 186 kilómétert hajóztunk.
206. helyen futottunk be (kategóriában 10.ként)

A Sirály kapitánya: Szabó Csaba,
A csapat tagjai: Kovács Éva, Szabó Attila, Turcsán Botond, Szutor Ferenc


Fényképek: http://picasaweb.google.com/balatonhajok/42Kekszalag2010070203
A Sirály útvonala: http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=691063

A beszámolók gyűjteményét itt megtalálod! 

Szutor Ferenc