Közben a katamaránok legyalogolják az elképesztően elugró liberát. Almádibóla a NaturAqua rámegy a kenesei bólyára egyenes vonalban. Északra húz ki a két eXtreme 40-es az ő szelük tovább frissül - a bólyához délről érkezik meglepetésként a Samuraj Jack, a NaturAqua 8. a pályajelnél.
Siófokig a NaturAqua feldarálja a Rafficat aki az élességével próbálja tartani őket. Alulról nem sikerül kikerülni az óriási vitorlázat teljesen eltakarja a szelet, egy óvatlan pilanatban kiugranak és szél felöl lekerülik a monstrumot. Tudják tartani egyenes irányban Tihanyt a siófoki bólyától.
Zamárdi magasságába jobbbra fordul a szél, 4. helyen mennek át a tihanyi jelnél egy perccel a címvédő hajó előtt. A rév után 1-2 fordulót kell teniük csak - szerencsésebbek a délen vitorlázó Farkinál, aki előtt amúgy a komp is visszahőkölt, de még így is sokat kell fordulnia. Tihany után délen vitorláznak és a tó 1/3- ánál nem jönnek feljebb, a közben északi taktikára váltó Farkit ekkor már tisztán leelőzik. A szépen feljebb mászó Principessával harcolgatnak.
Fonyódnál még a két 40-es és a Libera előttük van. A Szigligeti öbölből rámennek a Keszthelyi csücsökre, de alig mozog a levegő, együtt araszolnak a 40esekkel. Tévesztenek a bólyánál, a keret beleakad egy motorosba - a 360 fokos büntető után beéri őket a Principessa és Farki Katamadárja is.
Keszthelyi öbölből északon érkeznek ki, innen Fonyódnál áthúznak a déli oldalra, Farki lentről próbál kerülni, de elfogy a szele. Északkeleti szél, északra fordul, északiasabb 1-es erősségű szélben leelőzi a másik 40-est. A naplementében dél- középen kis igazításokkal déli taktikát követve haladnak és egész közel a parthoz a helyi
termikekre építve maradnak lent végig. Többször fel kell húzni a svertet annyira part közelében mennek néha már leér az uszony. Egyszer valami víz alatti tárgyba beleütköznek ami nagyon nagyot szól, de hasonló történt a közelükben araszoló Principessával is ott majdnem leesett a legénység a hajóról akkorát fékeztek.
Az északi taktikára építő 40-eseknek láthatóan bejött a számításuk és elkezdenek felgyorsulni, itt nem volt mást tenni mint délen maradni és bízni a parti szélben. Teljesen kimennek déli széllel Földvárig és innen északra a tihanyi szorost célozva. Keletiesedik a révnél, így tudják kerülgetni az itt ragadt közel száz hajót. Nem látszanak az ellenfelek, de Tihany előtt a a Farki előrobban a sötétből. Ő is a déli szelet használta ki végig és Földvár magasságában még a Csúcs-hegy felé föligazított. Ez végül nem volt jó lépés kicsit bent ragad a Csúcs-hegy alatt. A NaturAqua elsőnek veszi a tihanyi pályajelet. Farki a rév után gyorsvonat sebességével beéri a hajót és alattuk elrohan. Itt már egyértelműn a két hajó közötti versenyről kéne beszélni, de a média továbbra sem vesz tudomást a NaturAqua elsőségéről. A terelőbólyáknál veszik észre, hogy a két 40-es is a tarkójukban liheg.
A tihanyi csövön a kardinális kapunál jobb csapáson félszélben hátszéllel mennek (a katamarán sebessége teljesen megváltoztatja a hajón érzékelhető szélirányt) 150-200 méter lehet az előnyük, de érkezik Farki a hátuk mögül. A sötétség miatt csalókák voltak a távolságok.
Nyári Zsolt beszámolója a Litkey Farkassal vívott végső párharcról
A 41 lábas monstrum legyalogolt minket Tihany után föntről letakarva - Ez gyorsabb, mint mi! Ki kell találni mi a legjobb a nyeréshez. Halzolás azonnal - alájuk fordultunk indulhat a forduló csata! Roland kezének köszönhetően a mi hajónk fürgébb, jobbat gyorsultunk és indulhat a lúvcsata! A bliszter alól diktáltam, hogy hány fokot igazítsunk. Farki felszólított a lúvolásra, megpróbál ütközéssel próbálkozni, erre élesednünk kellett szél felé ami közben tempót vesztettünk. Még így is átmentünk eléjük szél felől. Ebből a kényelmetlen szituációból Farki kihalzolt, mi a NaturAqua-val utána halzoltunk. 2-3 perc múlva a déli szél teljesen elállt és bekerültünk az ide is leterjedő északi szélváltóba. Ebből ők kerültek jobban, elénk és fölénk kerültek - elvesztettük amit az eddigi csatában nyertünk.
Folytatódott a küzdelem, de most már kreuzban, tiszta ember fogás ebben a szituációban - , de Farki hajója gyorsabb és kezd eltávolodni. Gyors megbeszélés mi legyen? - Roland szerette volna tudni hol a befutó, mondtam neki, hogy mindegy, most előzzük meg valahogy - induljon a fordulócsata! Láttuk Farki csapatán, hogy nem halzoltak könnyen. Roland arra számított, hogy a fockkal a kisebb orrvitorlával gyorsabb lesz a nagyobb súlyú, lendületben tartható hajó manővere, mint a NaturAqua. Az első fordulót beadtuk, de ezt már várta Farki és kivédte - Roland keze gyorsított a hajón és azonnal visszafordultunk a Ventiloval. Farkiék beleugrottak ebbe is és lendület nélkül fordultak ami egy horgonydobással ért fel, innen már 2-400 métert elrohantunk az ellenféltől. Nem tudjuk mi lehetett a gondjuk csöndes volt a hajójuk (nem volt kiabálás), de nem ment jól a forduló. A Hajógyár, Gödrös felé indítottunk tovább ahol elfogyott a szelünk - viszont kint a vízen láthatóan jól fújt. Farki lemaradt, növekedett a hátránya. Csopak irányába megláttuk az óriási Red Bull testét, de a vitorlákon katamaránban nem látszik melyik oldalon vannak - annyira be van húzva mindig. Ezt a top fényük hiányában még kevésbé láttuk.
A befutóig izgalmas volt a délebbre hasító eXtreme 40eseket nézni, hogy meddig lesz szelük, nekünk a befutóban semmilyen szél nem fújt - horgonydobás - egy északi lepörgés a végén kegyesen belegyezett minket amivel nagy nehezen befutottunk.
A NaturAqua hajóról és a legénységről:
A Balatonon sokszor előforduló gyengébb szélre érkezik a Natur Aqua a genfi tavon nagy népszerűséggel futó M2 Ventilo típusú ultrakönnyű katamarán. A hajó teljes hossza 11 méter, de ehhez alig 370 kg összsúly párosul amit egy 16 méteres árbócra feszített 140 négyzetméteres vitorla repít. A néha lengedező Balatoni szélben ezek a pille súlyú monstrumok egy talpra állva siklanak, miközben más masszív hajók esélytelenül nézik petyhűdt vitorláikat. Kormányosa Roland Gaebler az örök ifjú katamarán fanatikus. Tornadoban olimpikon, háromszoros világ- és kilencszeres Európa-bajnok, számtalan világkupa első hely jellemzi eddigi pályafutását, igazi letörölhetetlen versenyző alkat. Sokszor hívják többtestű versenyhajókra szakértőnek, Steve Fosset is az ő tudására bízta a Playstation Maxi katamaránt amivel távolsági rekordokat döntöttek meg. Gaebler júniusban a legmodernebb szárnyas vitorlással a Hydropterrel döntötte meg saját nyíltvízi sebesség rekordját Kielben 73,9 km/h sebességgel. A német nagymester taktikusa az egyik legtehetségesebb magyar vitorlázó Nyári Zsolt, aki fiatal kora ellenére az országban egyedül háromszoros olimpikon, tizennyolcszoros magyar bajnok, 470-es osztályban senior világbajnok, és világbajnokságokon kétszeres dobogós helyezett. Számos világkupán dobogón állt, továbbá Asso99 osztályban Európa-bajnok. A crew tagja Szaplonczay Péter aki 1981-ben kezdte a vitorlázást a Balatonföldvári Spartacusban. A Rafficaval második volt a Kékszalagon, Asso99-ben kétszeres magyar bajnok és Európa-bajnok.
Az Anti Aging Team életre hívói: Hortobágyi Gábor és Petrányi Zoltán akik mindkét csapat összeállításában, és a hajók felkészítésében vezető szerepet vállaltak.