A természet azonban csúnyán bánt a mezőnnyel, így a szervezők sem arathatják le amúgy egészében nem is eredménytelen munkájuk jogosan megérdemelt gyümölcsét.
A hibákból viszont tanulni kell! Azzal, hogy a 2011-es rajthoz nem engedik oda a többtestűeket és a trapézosokat, nem válik klasszikussá az esemény. A hírértéke gyengül, a rekorddöntés esélye csökken, és azzal, hogy egy átalakított libera nyeri, csupán egy szűk lobbi nyomásának engedünk, miközben a nemzetközi érdeklődést sem tudjuk igazán fenntartani. Akik több tízmilliós fejlesztéssel többtestű hajókba fektettek, most két évig a polcon pihentethetik azt a cuccot, amivel akár folyamatosan is versenyezhetnének. Ki kell találni valami megoldást, hogy ezt az idejétmúlt kétévenkénti értelmetlen fékhúzást már 2011-től megszüntessék! Nincs értelme a négyéves moratóriumnak sem, mert ha eltörlik a korlátozott Kékszalagot, akkor az senkit nem vet vissza a felkészülésben. Hacsak nem akarja valaki a katamaránját két klasszikus hajóként nevezni 2011-ben.
Úgy tűnik az MVSZ is kész a változtatásra, így - ha megszületik a döntés - a jövő évben ismét láthatjuk a többtestűek látványos nyomulását. Ha igaz a hír hogy az Extrem 40-es osztály versenyt tervez a Balatonon, akkor a két esemény összehangolt szervezésével valóban komoly nemzetközi részvétel várható.