A sajtóközleményben nem egyértelmű, hogy kinek a rekordját szeretné megdönteni a csapat. Ha a Mari Cha IV rekordjának megdöntéséröl van szó, akkor a Lower New York Bay -ból kell indulni.
Ambrose Light leírása itt olvasható: (a torony 2008 óta nincs a helyén)
A hivatalos rekordok listáját egyéb iránt az alábbi linken lehet elérni.
A jelenlegi első három idő, és azok beállítói:
Transatlantic W to E, Ambrose Light -tól Lizard Point -ig (vagyis az USA-ból Angliába)
Banque Populaire 5: 3 nap 23h 15m 48s Trimaran (csapatal)
Sodebo: 5 nap 19h 30m 40s Trimaran (singlehanded)
Mari Cha IV: 6 nap 17h 52m 39s monohull csapatal
A Transatlantic E to W, az ellenkező irányú rekord, amit az alábbiak állítottak be:
Angliából az USA-ba : Plymouth (Anglia)- Newport (RI,USA)
Eure et Loir, Trimaran, Thomas Coville (egyedül, singlehanded) Trimaran
9h 23h 54m 36s
Ellen mac Arthur, Kingfisher (monohull, singlehanded) 14nap 23h 25m 42s)
Az is felvet kérdéseket, hogy a Whois.com szerint a domain cathayachting.com és cathamaxiracingyacht.com domainek ma is megvásárolhatóak, eddig nem regisztrálta őket senki.
Ha Augusztus 10-ikén meg Triesztben voltak, akkor a tervezett indulásig (Szeptember 5 ig) át kell kelni az atlanti óceánon. (Ha a Marci Cha IV rekordjának megdöntése a cél.)
Az alábbi linken olvashatóak a nevezési díjak:
http://www.sailspeedrecords.com/the-courses-offshore.html
27. pont szerint, 1350 angol font a nevezés (kb 460.000 Ft), de ezt minimum 30 nappal a indulás előtt be kell jelenteni. Kesőbbi jelentkezés esetén dupla összeg 2700 font fizetnedő.
A jelentkezési lap itt látható:
http://www.sailspeedrecords.com/form-of-notice-of-intention-to-attempt-offshore-passage-record.html
Maxi Catha technikai paraméterei:
Technikai adatok szerint 75 láb hosszú (22,86 méter) de csak 6,2 tonna?
Van 480m2 vitorlafelület aminek 4,7 tonna ólom (ballaszt) tart ellent. Nem kevés ez?
A azóta sem frissített facebook oldali rajz szerint nincs kerekes kormány, coffe-grinder (kétszemélyes "kávédaráló" csörlő) sincs. (de rekord csak akkor lehet ha nincs hidraulika és nincsenek elektromos csörlők)
a grósz sem néz úgy ki mint egy mai terv.
A szerk: Mi a Porthole-ban mindenkinek igyekszünk hangot adni. Úgy a kétkedőknek, mint a projekt életrehívóinak. Várjuk a további észrevételeket, anyagokat!
A bejelentésről szóló cikk ITT olvasható.
Szutor Ferenc