Amikor a CIB Bank úgy döntött, hogy egyik pillanatról a másikra szanálja a kikötőt, először nem akartuk elhinni, hogy van olyan felelősen gazdálkodó tulajdonos, akinek érdekében állhat egy telt házzal üzemelő kikötőből elküldeni a bérlőket. Sajnos rá kellett döbbennünk, nem számíthatunk az ész érvek diadalára. Megalakítottuk az LVE Konzorciumot és még mielőtt visszafordíthatatlan folyamatok kezdődtek volna ajánlatot tettünk a banknak, a teljes létesítmény vagy akár csak a kikötő üzemeltetésére. Egyenlőre, pénzügyi vonatkozásban túl nagy a távolság a bank és a konzorcium elképzelései között, holott messze a legmagasabb összegű ajánlatot mi tettük, ennek ellenére a tárgyalások megrekedtek.

Mi lesz a versenyekkel és az LVE Vitorlás Sulival?
Amikor elkezdtünk foglalkozni a gondolattal, hogy el kell hagyjuk a BL-t, akkor az első ötletként az merült fel, hogy kompletten átköltözünk egy közeli kikötőbe és ott folytatjuk. Ajánlatot tettünk a Balatoni Hajózási Zrt. vezetésének, hogy Bogláron vagy Szemesen - akár mind két kikötőben - létrehozzuk azt a klubéletet, amitől a BLYC rövid idő alatt népszerű lett. Úgy gondolom, hogy a BH Zrt. számára is előnyös ajánlatot tettünk, hiszen nem ingyen kívántuk az elhelyezést és bebizonyíthattuk volna, hogy akár az ő kikötőiket is lehet igazi és aktív klubkikötőként működtetni. Az LVE, a Bavaria képviselet és a Karsai Vitorlás Iskola együtt költözött volna. A Balatoni Hajózási Zrt. elzárkózott attól, hogy az LVE számára működési lehetőséget biztosítson, sőt a Vitorlás Suli kishajóinak (5 db. op, 2 db. kalóz, pille, 420, finn, kísérő motoros) elhelyezését sem tudta megoldani. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy 2-3 verseny BH kikötőben történő rendezéséről továbbra is tárgyalunk a részvénytársasággal és ezen a területen konstruktív együttműködés tapasztalható.

Ebből arra következtetek, hogy megszűnik a Vitorlás Suli?
Azt semmiképpen nem szeretném, fogok valamilyen megoldást találni. Valamelyik balatoni kikötőben vagy Orfűn működni fog a Vitorlás Suli.

Évi 14-16 verseny volt a BLYC-ben, ezeknek mi lett a sorsa?
Természetesen a versenyek számát csökkentenünk kellett, és ami számomra a legfájóbb volt, hogy - többek között - le kellett mondanunk az LVE OD Kupa és a J24 bajnokság rendezéséről. Szerettem volna a versenyeket a nyugati medencében tartani, de rövid idő alatt be kellett látni, hogy ennek kicsi az esélye. Több klub is felajánlotta a segítségét versenyhelyszín tekintetében, a Fűzfőiek, a Club Aliga és a Balatonfői Yacht Club az elsők között sietett a segítségünkre. A Balatonfői Yacht Clubbal régóta jó kapcsolatban vagyunk, ők örömmel fogadták be a versenyeink jelentős részét. Úgy gondolom, hogy idén lesz versenyünk még Aligán és talán 2-3 Bahart-os kikötőben is. Ebben az évben hét nagyhajós versenyt és egy modellhajó versenyt rendezünk, ami a jelen helyzetben bíztató.

Hogyan lehet most az egyesület tagságát összetartani?
Az egyik legnehezebb feladat ez lesz, hiszen a tagság Keszthelytől Keneséig szóródott szét. A klubnak közel 140 tagja van és a tagság több mint a fele MVSZ versenyengedélyes sportoló. A tagság nagyobb része a yardstick rendszerben versenyez, de egyre több a sporthajós egységünk, Melges, J24, 70-es cirkáló, Scholtz vagy Nautic hajókkal. Bízom abban, hogy az internet adta virtuális világ segít majd a klub összetartásában. Most, ezen a téren nagyobb jelentősége lesz a rendezvényeinknek is. Aktívan részt veszünk a Somogy Megyei Vitorlás Szövetség által kiírt Yardstick Trophy Nagyhajós Kupasorozat szervezésében, ami az idei esztendőben már 8 egyesület összefogásaként, 11 Balaton parti településen rendezett, 13 versenyt foglal magába.

Kapcsolódó cikkek:

 

Gerő András