A verseny helye: Balatonföldvár
A verseny ideje: 2011. július 6-10
A verseny rendezője: Magyar Vitorlás Szövetség és a Spartacus Vitorlás Egylet
Versenyvezető: Erdélyi Béla
Versenybíróság elnöke: Horlay Béla
Versenyorvos: Dr. Ujhelyi Rita
Szabályok: A versenyen a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (ISAF)
a „Vitorlázás 2009-2012 Versenyszabályai",
a Magyar Vitorlás Szövetség 2011. évre érvényes
Általános Versenyutasítása és Rendelkezései, valamint
a 49er hajóosztály osztályelőírása érvényesek.
Változások az MVSZ Általános Versenyutasításához képest: Önkéntes büntetésvállalás:
egy-fordulós, melynek tartalmaznia kell egy
fordulást és egy perdülést.Időkorlátozás a futamidőre: 45 perc.
Időkorlátozás az első pályajelnél: 15 perc.
Az első érvényesen befutott hajó után 15 percen kívül célba ért hajó időntúliként (DNF) kerül értékelésre.
Résztvevő hajóosztály: 49er
Nevezés ideje és helye: 2011 július 5-én 19.00-20.00 óra, 6-án reggel 07-08 között a
Spartacus Vitorlás Egylet balatonföldvári versenyirodáján.
Nevezést előzetesen elfogad a rendezőség e-mailon:
A verseny minimum 6 (hat) érvényes nevezés esetén kerül
megrendezésre.
Nevezési díj: 9000.- Ft/fő. (Az 1993. január 1-jén és azután született versenyzők
számára 4500 Ft/fő)
Felszerelés limitálása: A versenyen csak egy szett vitorlát (azaz 1 nagyvitorlát, egy orrvitorlát, egy
genakkert) és egy árboc-előremerevítőt (forstay) lehet használni. Ezeket a felszereléseket csak a rendezőség külön engedélyével lehet cserélni.
Versenyprogram, rajtidők: A versenyvezetőség 16 futam lebonyolítását tervezi. Az első futam
rajtideje 2011. július 6. 11.00 óra. További futamok ráindítással.
Egy nap 4 (négy) futam rendezhető.
2011. július 10-én vasárnap 16.00 óra után a rendezőség nem indít rajtot.
A rendezőség a július 10., vasárnapot, mint tartaléknapot csak abban az
esetben veszi igénybe, ha szombaton estig nem sikerült érvényesen
befejezni 10 futamot.
Versenypálya: Balatonföldvártól nyugatra elhelyezett, alkalmanként kitűzött
cirkálás-hátszél típusú pálya, alul telepített rajt- és
célvonallal. A szél felőli pályajel szimpla bója (1),
a szél alatti pályajel két bójából álló kapu (2a-2b).
A pálya teljesítése: Rajt-1-kapu-1-Cél ( két kör).
A befutó hátszélszakaszban a 2a-2b nem jel, csak akadály!
Pályamódosítás és pályarövidítés nincs!
Pályajelek: Sárga, felfújható műanyag bóják, a rajt- és céljel piros-fehér csíkozású zászlós bója.
Értékelés: Az értékelésre vonatkozó előírásokat az MVSZ 2011. évre
érvényes Általános Versenyutasítása tartalmazza.
5, 6, 7, 8, 9 teljesített futam esetén 1 futam kieső.
10, 11, 12, 13, 14 teljesített futam esetén 2 futam kieső
15, 16 teljesített futam esetén 3 futam kieső
A Magyar Bajnokság akkor értékelhető, ha: legkevesebb négy (4) érvényesen befejezett futam van, és minimum 8 benevezett hajó a futamok 50 %-án elindul.
Díjazás: I-III. helyezett éremdíjazásban részesül.
Díjkiosztó: Utolsó futam befejezése után kb. másfél órával a balatonföldvári
Spartacus telepen.
Egyéb rendelkezések: Az versenysorozaton az ISAF Hirdetési rendelkezései érvényesek.
Minden hajónak rendelkeznie kell érvényes felelősségbiztosítással.
Ennek meglétét a versenyiroda nevezéskor ellenőrzi, hiánya esetén
a nevezést elutasítják.
Szavatosság kizárása: A versenysorozaton való részvétellel kapcsolatos vagy annak folyamán
előforduló vagy okozott személyi és vagyoni károkért, károsodásokért
a versenysorozatot rendező szervezet, testület, illetve az azokban
résztvevő személyek semmiféle szavatosságot vagy felelősséget nem
vállalnak. A versenyen minden résztvevő saját felelősségére vitorlázik!
Jó szelet!
Rendezőség
ÓVD A BALATON TISZTASÁGÁT ÉS ERRE MÁSOKAT IS FIGYELMEZTESS!
A Spartacus telepre gépkocsival behajtani parkolás céljából tilos.