Nem keltem későn, hiszen 8-9 között a BLYC-ben akartunk lenni Péterrel, hajóstul. A 4-órás kelés sem volt elég ahhoz, hogy ne kelljen rendőri fegyelmezéstől tartanom, ha leírom, hogy a Fűzfő - Kenese táv 3/4-nél bizony alternatív vitorlázatot is kellett használni. Szóval nem volt sok szél... A meteorológia erősödést ígért, a nap pedig szépen sütött, csupa pozitív kilátás!

A kikötéssel nem volt gond, sok hajó már a partról figyelte a verseny előkészületeit, így -az amúgy népes mezőny- kedvére válogathatott a kikötőhelyek között. A nevezés flottul ment, ráadásul a nevezők a sárga pulóverek mellé megkapták a Szélképek 2011 címet viselő kiadványt, mely Leiner András gyönyörű képeinek válogatását tartalmazza. Szívet melengető lesz ezt a könyvet lapozgatni a hosszú téli estéken.

A gyors eligazítás elég informális módon zajlott: kikötő elöl rajt, Aligánál balos bója, Almádinál balos bója, Kenesére vissza. Limit idő nincs, de ha nincs elég szél, rövidítenek, és Almádinál futtatják be a mezőnyt. Mentőmellény kötelező, hideg a víz... Ennyi eligazítás pont elég is volt. Novemberben már nem nagyon jön olyan hajó a versenyre, aki ne találkozott volna néhányszor az aligai vagy akár az almádi bójával.

 

A 11 órás rajtot 5 perces rajteljárás előzte meg. Elvileg. Gyakorlatilag mi elvesztettük a fonalat a dudálások között, de ez biztosan a mi hibánk volt, és amúgy is pusztán elméleti kérdéseket vetett fel. A gyakorlati kérdés az volt, hogy hogyan jutunk el egyáltalán a rajtvonalig. A szél annyira leállt, hogy a hajók egymás hegyén hátán álltak a rajtvonal mögött rendezetlenül. Nagy előny ilyenkor, ha valaki dohányzik a hajón! A cigaretta, és az öngyújtó átvette a széljező szerepét. A forgolódó hátszélben előkerültek a hátszeles vitorlák. Eleinte nem volt egyértelmű az előnyük, de azért a kis hátulról érkező befújások széthúzták a mezőnyt. Egy nehéz fahajó spi nélkül nem erre a szakaszra termett. Azért küzdöttünk becsülettel. Állítgattuk a vitorlákat és lassan csúsztunk az aligai bója felé. Közben a legnagyobb problémánk az volt, hogy meddig vetkőzzünk le a meleg miatt, és vajon le fogunk -e égni a napsütéstől.. Amolyan tavaszi hangulat lett úrrá rajtunk.

Még a rajtnál észrevettem a Gandalf-ot, aminek megörültem, hiszen ez lett volna az első alkalom, hogy egy másik Folke ellen megy a Póstás. Hát nem lett igazi verseny. A Gandalf is felhúzta az égig érő Spinnakert és szép lassan legyalogolt minket. A pályát végül annyira rövidíteni kellett, hogy az aligai bója rögtön a befutót is jelentette. Ebben a szél nélküli menetben ez érthető is volt. Nem beszélve arról, hogy ilyenkor már bizony 4 óra körül sötétedni kezd. A befutó azért tartogatott izgalmakat, mert az addigi hármonegyed szél, lassan felélesedett. Előbb fél, majd negyedszélre. A legtöbb hajó nagyon bízott a hátszélvitorlában, és a céltól pár száz méterre már nem akarta levenni. Ennek köszönhető, hogy megfogtuk három hajót, köztük egy sudarat. Ráadásul a Gandalfra is egészen rájöttünk a végére, szóval éreztünk némi elégtételt.

 

A kikötőben bográcsban rotyogott a forró paprikáskrumpli, ami igen jól esett, akárcsak a forraltbor.

Kis beszélgetés a bajtársakkal, aztán indulás haza. Az eredményhirdetést nem vártuk meg, hiszen így is bőven sötét lesz mire visszaérünk. Sokan tettek így. Hiába a november mégiscsak téli hónap.

Persze ahogy annak lennie kell, csak megérkezett az erősödés. Jó hármas négyes hátszélben robogtunk Fűzfőre, szereléssel együtt kb 1 óra alatt ott is voltunk. Ez a menet igazán pompás zárása volt az évnek!

Kicsit szomorúan szedtük le a vitorlákat a hajóról, és pakoltuk össze amit lehet. Idén már nem közlekedik a Póstás.

Azt csak hazafelé vettük észre, hogy a legénység egy taggal bővült, de ez már egy másik történet.

Eredmények: 

YS1: 
1. Nomád, Fischer Dezsõ, Siófok
2. X-Treme 25, Solymos Dóra, Balatonfüred
3. La Diva,  Salánki Tamás, BFYC 

YS2:
1. Orion, Tönköi Gábor, Széplak
2. Gé., Pál Gaszton, Alsóõrs
3. Vivace, Dr. Bíró Péter, Fonyód 

YS3:
1. Oteki, Benke Kálmán, Balatonkenese
2. Hepp, Tuss Miklós, Balatonalmádi
3. Havaria, Jeney Zoltán, Balatonszemes 

További eredmények itt.

Leiner András képei a galériában. 

Baldóci Péter képei a hajóról. 

Dér kupa videó. 

Kormányos: Szutor Ferenc
Mancsaft: Baldóci Péter 

Szutor Ferenc