Különös módon a rajtot megelőző fél órában - egy esőfelhő hatására - teljesen elállt a szél és az egésznapos viharos időjárás maradvány-hullámzásán hánykolódva kellett helyezkedni a rajtvonalon. Komoly kihívás volt a többméteres döghullámzásban és gyenge szélben sebességben tartani a hajót, ezért különösen bíztató volt a remek rajt és jó pozíció. Később a fokozatosan erősödő szélben több vitorlacserével sikeresen tudtuk tartani a nagyobb hajókkal a tempót. Az éjszaka tovább erősödő szélben talán sikerült is csökkenteni a távolságot az élen lévő hajókhoz képest, amikor beütött a krach. A téli fejlesztések egyik fő eleme a billenő kíl hidraulikus rendszerének felújítása volt és míg a mechanikus elemekre nem volt panasz, úgy az elektronikus vezérlés meghibásodott. A vezérlési zárlat következtében megszűnt a kíl irányíthatósága, ami egy pillanat alatt vetett korai véget a versenynek. A csapat lélekjelenlétének köszönhetően sikerült a hajót stabilizálni és - a versenyt feladva - motorral eldulni a legközelebbi kikötő felé. Nagy csalódást jelentett a csapat minden tagja számára, hogy a saját teljesítményünktől függetlenül voltunk kénytelenek feladni a versenyt, de szerencsére sem a legénységben, sem a hajóban nem esett kár, pedig a helyzet meglehetősen éles volt.

 

A rajtkikötőbe visszatérve az elektronikus rendszer alapos ellenőrzését követően reményeink szerint most már megbízható lesz a kíl vezérlése és a hajó kész lesz a következő versenyre. A június elején Saint-Tropez-ban rendezett Giralglia Rolex Cup előtti edzésre készül el a fejlesztések egy második lépcsője. A jelenlegi - hidraulikával állítható - achterstag helyére csörlővel állítandó running backstay kerül, hogy az új 3Di square top nagyvitorlát lehessen használni. A tervezők számításai és a csapat reményei szerint ettől sokat javul majd a hajó teljesítménye és nem romlik az IRC előnyszáma.