A népszerű és kitűnő minőségű hajókon szocializálódott vitorlázók legnagyobb problémája a méretválaszték hiánya. Aki kinőtte a 26-lábast, annak a 28-as se jelentett megoldást, mint ahogy a 30-as Vita sem oldotta meg a 3 kabinos elrendezésre vágyók igényeit.
A balatoni aktív vitorlázók kedvelik az adriai túrákat, ahol megízlelhetik a tengeri charterkínálat hajóinak kényelmi szolgáltatásait. Különösen a dupla achterkabin előnyeit hiányolják a hazai kínálatból, így fogalmazódott meg egy új családi hajó, a D38 gondolata. A terv, Simongáti Győző munkája nem csupán bővebb helykínálatával, de korszerű vonalvezetésével is felhívja magára a figyelmet. A magas függőleges freibord a belső terek bőségét ígéri anélkül, hogy csak a kabintető durva kiemelésével lehessen állómagasságot biztosítani. A hatalmas sík fedélzet, az óriási cockpit mediterrán hangulatot kölcsönöz a nyitott far felé könnyen átjárható ikerkormányos cirkálónak. A magas rig, a takkváltó fock és a mély padlósínes lékocsi könnyű kezelhetőséget nyújt. A mély V metszetű orr és a kiszélesedő far kitűnő menettulajdonságot sejtet, melyet csak erősít a nem túl széles (3,5 m) hajótest. A látványos beugratott körablak stílusában egy emelt padlószintű szalont ígér, de a D38 nem deckszalonos hajó, a testablakok is rácáfolnak erre a feltételezésre. A belső elrendezés a megrendelő igényeihez igazodik. A tulajdonosi kabin akár az orrba is kérhető, ahogy a konyha és a szalon kialakítása is tetszőleges. A D38 nem lesz osztályhajó, a gyártó nem kíván idejekorán semmilyen kötöttséget, de ez egyúttal azt is jelenti, hogy a lehetőségek határain belül szabadon fejleszthető, tunningolható.
Dolfinosok! Vége a szűkölködésnek. Bővülhet a család, mert ezt a Schafer Yacht kínálata most már lehetővé teszi.