Térdig OptimistbenA sokszoros bajnok, aki egyebek közt Kalózban, 470-esben, 75-ös cirkálóban és legújabban Laserben is vitorlázik, évről-évre kihívást talál a legkisebb versenyvitorlás kormányánál is.

„Az interneten megjelent egy kép a verseny után, egy ismerősöm megkérdezte, mit keresek én térdig vízben, a derekam körül egy Optimisttel. Hát... hosszú volt neki elmesélnem, hogy mi a poén ebben a versenyben. Röviden az, hogy az őszi futamok után újra együtt vagyunk, megmérkőzünk szokatlan körülmények között, egy trükkös szeleiről híres kis tavon, ráadásul itt több generáció csatázik egymással, a kilencévestől a hetvenévesig. Nem könnyű itt nyerni. Nem utolsósorban azért, mert a hajókat sorsolják. És bizony nem egyformák... Mindig van, aki a verseny közben gyors szerelésre kényszerül például egy kiesőfélben lévő kormány vagy egy leszakadt gaff miatt, de hát ez is a játék része."

A kupán idén hatvanan indultak, kilenc hajóval. Selejtezőkön, elődöntőkön és a döntőn keresztül vezetett az út a dobogóig.

De volt év, amikor több mint nyolcvan versenyző indult - többek közt olyan neves vitorlázók, mint a Detre testvérek, Tuss Miklós, Majthényi Szabolcs, Soponyai Géza és a többiek.

A Trafik-kupát anno Forintos Róbert csillaghajós vitorlázó indította el, egy számára ismerős vízterületen, a budakalászi Omszki-tavon. Itt a parton volt ugyanis egy trafikja. A cégcsoport azóta alaposan megnőtt, egyebek közt a kínai-magyar kereskedelem egyik főszereplőjévé vált - a hagyomány azonban megmaradt. Kiderült: a szezonon kívüli buliversenynek elkönyvelt regattára több neves vitorlázó külön készül, szerszámokat hoznak, meteorológiát néznek, különös gonddal állítják össze a felszerelést.
Ez végül is érthető. Egy-egy balatoni versenyen ugyanis általában csak a motorosokban unatkozó edzőkből áll a közönség. Itt pedig a hazai vitorlázás kemény magjából áll a figyelmes parti nézősereg. Hibázni presztízsveszteség, jól menni tripla öröm.

VL

Visy László