A konstruktőrök nyilván az éj leple alatt érkeztek be a kikötőbe, amit korán igyekeztek is elhagyni, mielőtt valami éber paparazzi le nem leplezi őket.
Rajtam azonban nem fogtak ki, így leránthatom a leplet a titokzatos technikáról.
A hajótest a legújabb, ún. square design. Az elavult mély V bow-metszetet felváltja az ún. dongaorr.
A hajtásról acélköpenyes négytengelyes twin-barell elemek gondoskodnának, bár az észlelés idején a lopakodó üzemmódot egy többcellás egyenáramú modulból csippentős indítókábellel kinyert energia biztosította. Az alternatív üzemmód egy fordított – toló üzemű - IPS motor segítségével jött létre.
A fedélzet és a kokpit egyetlen síkban ölt testet, mely ergonómiailag is támogatja a lótuszülésben elhelyezkedő budhista szkipperek kényelmét.
A könnyed egykezes használathoz hozzájárul a legénység teljes hiánya.
A rudazat és a mozgókötélzet állítása a hajó orrában elhelyezett fekvőtengelyes kávédaráló segítségével történik. A hajtókarok a tengely jobb és baloldalán egyaránt elérhetőek, de a víz felől széles terpeszben akár mindkét oldal együttesen is tekerhető.
A lengő-topcsigás rudazatra bármilyen vitorla fel és lehúzható, bár a helyes összeállítás némi kreativitást feltételez.
A fedélzet anyaga lehet teak, fenyő lambéria vagy OSG lemez.
A választható extrákról még nem sokat tudunk. Állítólag megkezdődtek a tárgyalások az MVSZ-szel, hogy a jövő évben engedélyezik egyhajós flották indulását a Magyar Nemzeti Bajnokságokon.
Lehet nevezni!