A Robbe&Berking Classic által az eredeti rajzokből készült hajó teljes hossza 71 láb, vízvonala 54 láb.







Elkészült az Anker 434. Az első 12 méteres, ami fából készült az elmúlt 50 évben. A hajót eredetileg Johan Anker tervezte 1939-ben, de a háború kitörése miatt a No.434 nem került megépítésre.
A Robbe&Berking Classic által az eredeti rajzokből készült hajó teljes hossza 71 láb, vízvonala 54 láb.







A 22 eddig megrendezett TBS (MOL) Balatonkerülő Szóló versenyek nagy részén elindultam, és mondhatom, hogy közeli, sportbaráti viszonyba kerültem Fa Nándorral. Nándi pár hónappal idősebb nálam, sok mindenben azonosan gondolkodunk, a teljesítménye egyedülálló szerintem; különösen az tetszik, hogy mindig végigviszi a dolgait.
Ünnep, ha a Balatonra „új” fa cirkáló érkezik, most ez ismét megtörtént. Kis törlesztés az egyre növekvő adósságból. Önmagában is megállásra késztető látványosság vitorlás hajó közúti szállítása, különösen, ha klasszikust látunk tréleren. Ez még a Balaton környékén sem mindennapos látvány. Az izgalom múlt pénteken vette tetőpontját, amikor az Északi-tengerről egyenesen Balatonfüredre, a Balatonfüredi Yacht Club udvarára, földrajzilag éppen a magyar hajógyártás szülőhelyére begördült a vontatmány.
Facebook oldalamon, a My Sailing Logbook-on, immár nagyjából két éve követhették az érdeklődők egy kis vitorlás építésének munkáit, így joggal merülhetett fel bennük a kérdés: „Mi épül itt egyátalán?”. Akkor jöttem rá, ideje lenne ezt a kérdést megválaszolnom…
Ötödik hete szeli a hullámokat a Vendée Globe idei mezőnye, köztük Fa Nándor a Spirit of Hungary fedélzetén. Az idén november elején elrajtolt földkerülő, az IMOCA 60-asok kifejezetten izgalmas csatáját ígéri, melyre fokozott figyelemmel tekint a vitorlás társadalom. Az amúgy is rendkívüli megmérettetést és kihívást eddigi története alatt is a számtalan dráma és teljesítmény tette különleges legendává, melyet idén a technikai újítások tovább fokoznak.
A Magyar Vitorlás Szövetség novemberi döntése értelmében 2025-ben aktív osztályként vesz részt a Flaar 18-as a versenyzésben, amely méltó elismerése az osztály aktivitásának és fejlődésének.
Születésnapot ünnepel a a magyar vitorlázás, december 3-án 95 éve, hogy 1929-ben megalapították a Magyar Vitorlás és Yacht Szövetséget. Az azóta eltelt időszakban két olimpiai érem, egy negyedik helyezés, tucatnál több világ- és európa-bajnoki cím és érem jelezte a magyar vitorlássport erejét.
A Balatonfüredi Értéktár Bizottság 2024. november 26-én tartotta idei utolsó ülését. Két napirendi pont került megtárgyalásra és a „A 100 éves Balatonfüredi Sport Club” mellett a „Hankóczy (Benacsek) féle balatoni cirkálók” városi értéktárba történő felvételéről született egyhangú döntés. A Balaton gyönyszemei, egyben egyedülálló iparművészeti értéket képviselő kecses hajók, mint – a teljesség igénye nélkü – a TABU, LILLAFÜRED, RABONBÁN és társai ezáltal kulturális örökségünk részévé váltak. A kezdeményezés nem titkolt célja az országos értéktárba történő felvétel és a hungarikummá nyilvánítás. Az elismerés nem csupán méltó erkölcsi megbecsülés alá helyezni a magyar yacht gyártás százéves hagyományát, hanem biztosítani a hajók és a hajóépítő szakma fennmaradását. A városi oklevél átadására várhatóan a jövő májusi hagyományos vitorlabontó ünnepség keretében fog sor kerülni.
A versenyengedélyes sportolók és az elnökség szavazatai alapján eldőlt, hogy kik lettek 2024-ben az Év Vitorlázói.