Nyilvánvaló, hogy a Balaton régió fejlesztésére szánt 300 milliárd forint sok ember fantáziáját megmozgatta. Az más kérdés, hogy az Aqua Regnum egyetlen és hivatalos weboldala szerint a beruházás 2 milliárd EURO-ra rúgna. Az a mostani árfolyamon olyan 620 milliárd forint lenne. Tehát a fejlesztési pénz a felére se lenne elég. Ugyanakkor az Önkormányzatokhoz beadott projekt leírás már 5 milliárd EURO-ról beszél. Ami olyan 1500 millárd forint. Hogy az mennyi? Több, mint a 2015-ben az egészségügyre előirányzott egész költségvetés.
De vannak itt más számok, amik aggasztóak: ahhoz, hogy a befektetés megtérülhessen, nyitás után minden nap legalább 13 ezer látogatónak kell jönnie. Minden áldott nap. Nyilván lenne, aki éjszaka jönne, és akkor nem lesz akkora a tömeg. Mert azért tizenháromezer ember az sok. Balatonalmádi összlakossága 8500 fő.
Napi tizenháromezer látogató, évi majdnem 5 millió... 2013-ban Budapestet összesen 2,9 millióan látogatták meg, de hát Budapest nem a világ legnagyobb víziparkja. A KSH szerint 2014-ben Balatonalmádi vendégforgalma 49 053 fő volt. Most akkor ezt kellene megszázszorozni, hogy elérjük az 5 milliót évente.
Tizenháromezer ember legalább napi ötezer autót jelentene. Hogy miért? Mert mi, magyarok, szeretjük az autónkat és mert jelenleg vonattal a kedves utasnak, hacsak nem reggel 8-kor jönne, át kell szállnia Székesfehérváron, bár így is itt lehet potom 2 óra és 45 perc alatt Budapestről. Aztán biztos lesz valami ingyenes busz a pályaudvaron, ami az év minden napján, éjjel-nappal elviszi a fürdeni vágyót a vizípark bejáratához.
Mégis, mennyi is az az 5 ezer autó? A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a terminálok előtti lenti parkoló 749 autót tud befogadni. A Westend bevaásárló központ parkolóháza, földalatti parkolója és szabadtéri parkolója összesen 1500 hellyel rendelkezik. De végül is a világ legnagyobb víziparkjához legalábbis Magyarország legnagyobb autóparkolója dukál.
És ez a napi ötezer extra autó mind a 71-esen és a 71-es elkerülő szakaszán jönne. A nyári hétvégék fantasztikusak lesznek... Mert lássuk be, a vízipark családos program. Mikor érnek rá a családok? Az iskolaszünetekben.
Előző cikkünkben beszéltünk arról, hogy a dokumentumok szerint a buborék elérné a 100 méteres magasságot. Ezzel Magyarország legmagasabb épülete lenne (ami nem antenna és nem kémény). De az új és hivatalos weboldal szerint mostmár 150 méternél tartunk. Hogy miért kellene ekkora belmagasság, elképzelni is nehéz. Viszont ez azt jelenti, hogy már a Csere-hegyi kilátóról se lehet átlátni a vízipark teteje felett. A környékbeli dombokra pedig vagy 50 métert verne rá, tehát senkinek sem lesz kilátása. Még az Óhegy tetején lakóknak sem.
Amit viszont a legnehezebb megérteni, az az, hogy miért kellene ezt az egyébként biztos nagyon sikeres beruházást a Balaton partjára tenni. Elvégre is az ember a Balatonra vagy úszni, vitorlázni, vízibiciklizni, horgászni és napozni megy, vagy nem a Balatonra megy.
A HVG ezen cikke szerint Gulyás Péternek más tervei is vannak a Balatonnal. Az egyik a Tihanyt Szántóddal összekötő dupla alagút lenne. Egy a járműveknek és egy a gyalogos, illetve biciklis forgalomnak. 5 milliárd Euróért a mienk lehet. Vagyis az alagút és a vízipark együtt Paks2 ára lesz. Csakhogy Paks állítólag legalább energiát fog termelni.
Gulyás másik ötlete Tihanyból varázsolna szigetet...