A hajó oltását haladéktalanul megkezdték a szomszéd hajókról és a mólóról. Sajnos a vízzel történő oltás szinte semmilyen eredményt nem hozott. A tűzoltók is csak habbal és a hajó oldalának felvágásával tudták megfékezni a lángokat.
Sohasem lehet elégszer mondani, hogy mennyire fontos a hajókat a lehető legnagyobb körültekintés mellett kezelni.
Nem biztos, hogy ha kell hanem, bedugva kell tartani a parti áramot. Az akkutöltő bármikor tönkremehet, zárlatos lehet a hűtő vagy a TV. Ha valami miatt nem akarjuk kihúzni, akkor is érdemes minden más fogyasztót ártamtalanítani, amire nincsen szükség a távollétünkben. A gázpalackot (ha van) mindig zárjuk el, nem elég csak a tűzhelynél elzárni a szelepeket.
Az pedig szinte természetes, hogy legyen a hajó megfelelő számú, érvényes tűzoltó berendezés.
Amire kevesen gondolnak, hogy a hajó úgy legyen kikötve, hogy lehetőleg a partról és a szomszéd hajókról is könnyen el lehessen kötni. Ilyen esetben a legfontosabb, hogy a többi vitorlás ne kapjon lángra, tehát hogy az égő hajót minél hamarabb el lehessen távolítani a többiektől.
Figyeljünk oda, mert 30perc leforgása alatt egy élet munkája veszhet oda.
(fotó: Snewi Sport)
(videó: Pomucz Tamás)