Számos téma merült fel és nem csak az olimpiával kapcsolatban: az offshore vitorlázást, a tőkesúlyos versenyzést és a paravitorlázás szabályait is érintette az idei esemény, így a döntések hatását minden vitorlázó érezheti majd. A World Sailing ráadásul egy forradalmi területet is birtokba vett: elindul ugyanis az eSailing World Championship!
Offshore világbajnokság
A WS a jövőben offshore világbajnokságot is rendezni, döntött a WS Tanácsa. A versenyt One Design hajókkal fogják rendezni és célja, hogy az offshore vitorlázást népszerűsítse, hiszen ez egy meghatározó területe a vitorlássportnak. A hajók, helyszínek, dátumok meghatározása és egyéb szervezési kérdések akkor kerülnek napirendre, ha a WS Igazgatói Tanácsa egyeztetett az Óceáni és Offshore Bizottsággal.
Tokió 2020
A 2020-as tokiói olimpia versenyformáját is eldöntötték. A férfi és a női 470 osztály, a Finn, a Laser és a Laser Radial is a selejtezőfutamok után egy dupla pontot érő éremfutammal fogja zárni a versenyt. Ugyanez lesz a rendszer férfi és női RS:X-ben is, de amennyiben siklatásra alkalmasak a körülmények, háromnegyedszeles rajtot és befutót terveznek.
Sokat vitázott a Tanács a 49er és 49er FX éremfutam formáján. A Rendezvénybizottság azt javasolta, a döntő futamok álljanak három egy pontot érő futamból – a futamok számát a Versenybizottság saját belátása szerint határozza meg. De a Tanács leszavazta a javaslatot és ebben a két osztályban is a selejtezők után egy duplapontos éremfutam lesz. A Tanács tudomásul vette, hogy a Nacra 17 osztályban még nincs teljesen felmérve a helyes módszer, de itt is alkalmazzák ugyanezt a rendszert: a selejtezők után egy darab dupla pontot érő éremfutamot rendeznek.
A 2020-as olimpiára szóló kvalifikációs rendszert is elfogadta a WS Tanácsa, a 2018-as aarhausi vitorlás világbajnokság lesz a fő kvalifikációs esemény. Emellett lehet majd kvótát szerezni a 2018-as Asian Games-en, a 2019-es Pan-Am Games-en és a 2019-es világbajnokságon is. A maradék helyeket a kontinensviadalokon osztják majd ki.
A kvalifikációs rendszert átnézi még a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (IOC) is és a végső megerősítést 2018 februárjában fogja kimondani az IOC Igazgatói Bizottsága.
Para világbajnoki képviselő a vitorlázói bizottságban
Kezdettől fogva csak olyan vitorlázók lehettek tagjai a WS Vitorlázói Bizottságának, akik részt vettek egy olimpiai vitorlásversenyen. A WS Tanácsa most elfogadta a javaslatot, hogy para-világbajnoki képviselő is bekerüljön a vitorlázói bizottságba, hiszen döntéseik az olimpiai és paralimpiai sportolókat is érintik. A 2017-es világbajnokságon részt vett vitorlázók szavazhatnak majd a képviselőről, aki részt vett a világbajnokságon és a 2016-os riói paralimpiai játékokon is.
Emellett a WS Tanácsa elfogadta a 2018-as paralimpiai játékok hajóosztályait is, amikben súlyosan sérültek versenyezhetnek.
- egyszemélyes tőkesúlyos – nyílt – 2.4 Norling OD – flottaverseny éremfutammal
- egyszemélyes tőkesúlyos – férfi – Hansa 303 – rövid pályaverseny éremfutammal
- egyszemélyes tőkesúlyos – női – Hansa 303 – rövid pályaverseny éremfutammal
- kétszemélyes tőkesúlyos – nyílt – RS Venture Connect – rövid flottaverseny, a döntő futam győztese nyeri a versenyt.
További döntések
- 2022-től a Para Világbajnokságot együtt fogják megrendezni a Világbajnoksággal.
- Három új hajóosztály is megkapta a WS Class Association státuszt: a foiler GC32, az ifjúsági Techno 239 Plus windszörf és az 50 lábas yacht, a ClubSwan 50 is csatlakozott a 114 már létező hajóosztály közé.
- A WS által elfogadott hajóosztályok közül több mint 40 One Design tőkesúlyos hajó. Mivel ezek a hajók széles körben bemutatják a vitorlázás nézőpontjait, létrehoztak számukra egy eseményt, a „Bajnokok Bajnokságát”. A rendezvényre hivatalos lesz az összes WS tőkesúlyos osztály világbajnoka, hogy promotálják a tőkesúlyos vitorlázást és az utat a klubversenyzéstől kezdve a világbajnokságon át a Bajnokok Bajnoksága eseményéig.
- El fog indulni az Offshore világbajnokság, amibe beleszámítanak majd az ORC/IRC offshore világbajnokság legjobb eredményei és más különböző, hosszútávú offshore versenyek is. A pontozási rendszer a RORC és ORC között lesz, a díjazás nem a hajóknak, hanem a kormányosoknak és csapataiknak szól majd, így lehetőség nyílik a hajók cserélgetésére is.