Az idei versenyre a tavalyi 185-tel szemben 210 hajó nevezett. A csapatok a hagyományos koszorúzás és vitorlabontó ünnepség után gyenge, 2-4 csomós délkeleti szélben indultak el 12-kor. Azok a kapták el jobban a rajtot, akik a szél felőli oldalról indultak. A szél a rajt után gyengült, 1-1,5 csomósra, majd nem sokkal 13 óra után helyenként teljesen leállt, csíkossá vált. Később észak-északkeletire fordult és erősödött 4-6 csomós szintre. A gyenge szélben csak két katamarán ért be a balatonfüredi célba.
Helyezés | Hajó neve | Kormányos | Befutási idő |
1. | New Black Jack | Roland Gaebler | 14:47:08 |
2. | RSM2 | Vándor Róbert | 15:21:50 |
3. | Admiral-X | Vermesy Sándor | 16:02:10 |
4. | Lillafüred | Gál András Levente | 16:03:39 |
5. | NO1 | Király Zsolt | 16:04:48 |
6. | Revolution | Molnár György István | 16:12:28 |
7. | Kacor Király | Hrutka Gábor | 16:14:07 |
8. | 100% | Paksi Álmos | 16:18:13 |
9. | Fantom | Török Zoltán | 16:22:52 |
10. | HAM-LET | Bartos Zoltán | 16:22:53 |
11. | Obsession | Czap Zoltán | 16:25:41 |
12. | MagnuM | Kurucz Sándor | 16:25:48 |
Elsőként, nem sokkal háromnegyed 3 után (14:47:08) a New Black Jack (Decision 35) futott be Roland Gaeblerrel a kormánynál. (Gyakorlatilag címvédésről beszélhetünk, hiszen a tavalyi évadnyitót is Roland Gaebler csapata nyerte, igaz, egy másik hajóval.) Másodikként pedig a Vándor Róbert vezette RSM2 ért a célba. A versenyrendezőség 15 óra után úgy döntött, hogy lerövidíti a távot és a tihanyi bójánál befuttatja a mezőnyt.
A tihanyi célba harmadikként az Admiral-X (X-35), negyedikként a Lillafüred (75-ös cirkáló), ötödikként pedig a No1 (RC44) futott be. Utánuk, a hatodik helyen érkezett a célba a Revolution (NAU370), osztálytársa a szintén NAU370-es Kacor király pedig hetedik lett. Utánuk érkezett sorrendben a 100% (Asso99), Fantom (NAU370), HAM-LET (X-35), Obsession (11M One Design), MagnuM (NAU370).
A többi hajó nem tudott beérni a 16:30-kor lejáró limitidőn belül.
Fotók: Magyar Vitorlás Szövetség / Kollmann András