Pályaversenyből is jutott bőven – az OB előtt három versenyen is „játszhattak” up-down pályán a NAU330 csapatok. A népszerű túraversenyeken pedig egyáltalán nem érződött a pandémia hatása, átlagosan 13 egység indult ezeken a ranglistaversenyeken, míg a nagyobb, tradicionális MVSZ versenyeken (Fehér Szalag, Félsziget-kerülő) rendre a legnépesebb osztály voltunk 16 NAU330 egység nevezésével. Egyedül a Kékszalagon volt alacsonyabb az indulók száma tavaly. Jellemzően húsz feletti nevezővel szokta osztályunk a tókerülőt teljesíteni, de 2020-ban csak 16 csapat vállalta a “nagy kört”. A későbbi időpontban rendezett verseny végül egy jó hosszú szalag lett - ami Sopi szavaival élve - “jellemformáló” volt a javából a gyenge szélnek köszönhetően. Többen fel is adták a versenyt a limányban ácsorgásnak köszönhetően.
A 2020-as évben először rendezhettünk magunknak Országos Bajnokságot a korábbi önálló Flottabajnokság után. Tizenhárom egység állt rajthoz Balatonföldváron augusztus 27-30. között a Spartacus Vitorlás Egylet által rendezett OB-n. A 10 futamos, izgalmas bajnokságot végül a Kicsim csapata nyerte, Böjte Richárd kormányzásával.
A ranglistapontokért tavaly is nagy volt a küzdelem, a szezon utolsó versenyein dőlt el több helyezés is. Harmadik alkalommal lett a ranglista első helyezettje a Matrix, Rausch János kormányzásával. Második lett Molnár Barna a Don Roséval, míg harmadik helyen Györgyei Attila és a Meru csapata zárt. A kisdobogó legmagasabb fokát – a negyedik helyet – a Gyöngy csapat szerezte meg Erhardt Péter kormányzásával, ötödik a Galántha Gergely kormányozta C2 lett, míg Varsányi Gábor a hatodik helyre hozta be a Mentát. Mivel az őszi kormányosi gyűlésünket az online térbe kellett költöztetni, a szép 2020-as ranglistadíjak átadására idén fogunk sort keríteni.
Örömünkre szolgált, hogy a tavalyi szezonban folytatni tudtuk a megkezdett felmérési munkát is és kiváló szakemberek bevonásával nekiláttunk a hajók – rudazatot és vitorlákat érintő – felmérésének. Sajnos a rövidebb szezonban az aktív egységek felét tudtunk csak felmérni, így a többi hajó majd az idei évben kerül sorra. Az osztály célkitűzése az, hogy az összes adat birtokában frissítsük az osztály technikai előírását és az esetleges eltéréseket kiszűrjük. Szeretnénk ezzel példát mutatni, mert hisszük, hogy a fair nagyhajós versenyzés előfeltétele a hajók alapos felmérése és a technikai szabályok betartása.
Az osztályunkban versenyző egységek egyik legnagyobb kihívása a csapat megszervezése. Évről évre szükség van toborzásra, hiszen hajóink 7-8 fővel versenyképesek és a legénységben szinte mindig szükség van új tagokra. Osztályunk már nyitott korábban az utánpótlás felé, de megragadunk minden lehetőséget, arra, hogy bemutassuk a hajóosztályt és ezzel segítsük a tulajdonosokat a toborzásban.
Tavaly a Women On Water Hungary-vel kezdtünk együttműködést, aminek eredményeként egy sikeres programot bonyolítottunk szeptemberben Balatonkenesén. Négy egységünk és közel harminc vitorlázó hölgy vett ezen a nagyhajós tréningen részt.
A jelentkezéssel persze nem kell egy a fent említetthez hasonló eseményig várni. Ha valaki szeretne mancsaftként a NAU330 osztályban versenyezni, csak egy bemutatkozó levelet kell küldenie az osztály email címére (nau330crew@googlegroups.com). Erre a címre küldött levelek minden NAU330 tulajdonos postafiókjában landolnak, így gyorsan egymásra találhat a csapatot kereső mancsaft és a mancsaftot kereső csapat.
Bízunk benne, hogy a 2021-es szezonunk legalább olyan sikeres lesz, mint a tavalyi és idén is sok versenyt tudunk majd futni. Mi már vágjuk a centit és nagyon várjuk a tavaszi szezonkezdést… Minden vitorlázónak jó egészséget kívánunk!
Jó szelet!
NAU330 Osztály
Erhardt Péter, osztálykapitány
Fotó: Török Brigi / Cserta Gábor