1971-ig a VVSI-ben vitorlázott, a Reinhardt György-féle kiképzés megtette hatását: néhány év kihagyás után egy kis műanyag rohanógéppel próbálkozik, de lenyugodva már egy nagyobb hajóra vágyik. A Soling és a Dragon közül az utóbbit, a Fabulát választja - nem véletlenül. A gyönyörű klasszikus korábban Mahart III, később Unicum néven futott - még a legendás Pempő is hajózott vele.
Aztán változtak a körülmények, de a vitorlázás szeretete maradt. Újra a Velencei-tó, ismét Agárd. Kell egy hajó, de nem lehet akármilyen! Klasszikus, gyors, fából? Nincs sok variáció: 15-ös jolle.
Több balatoni hajó neve is felmerült, de az EU és az internet közelebb hozta hozzánk a bőséges németországi kínálatot is. Egy '60- as évekbeli darabra már meg is egyezett.
"Hajónak szép volt... Fa hajó volt... De hiányzott az a hangulat, amit akkor érez az ember, amikor sétál egy kikötőben, ahol csendben állnak a hajók, és kis ovális kajütablakon kiszűrődik a petróleumlámpa fénye. És akkor elképzeled, hogy milyen klassz lehet benn a kajütben."
Ekkor került fel az eBay- re 1 €- ért az „igazi". Óriási licitcsata kezdődött, melynek során játékosunk nyerő stratégiával hazánk idegenben aratott győzelmének örülhetett. Kölcsön utánfutó, kölcsönautó, és csütörtök reggel indulás Hamburgba, hogy péntek reggel 8-ra megérkezzenek Németországba, egy - a hajó stílusához és állapotához illő - folyóparti kikötőbe. Ügyintézés Hamburgban, és szombat délben már Siófokon alkothattak véleményt e csodálatos szerzeményről a haverok. Délutánra pedig az agárdi ház kertje és udvara hosszú hónapokra hajófelújító műhellyé változott.
Nos, ennyi minden történt, hogy a hangár mögül kilépve megláthassam ezt a gyönyörűséget.
Szanya
Szaniszló Péter