A klasszikus mezőny után fél órával indultak a többtestű hajók. A rajtot a HunCat eltaktikázta: 3 és fél késéssel kezdtek a gyorshajók mezőnyében, de már az elején látható volt a rendkívül jó szél miatti előnyük. A rohanógépeknek kedvezett a szél.
Rajt után 15 - 20 csomó közötti sebességet ért el a HunCat a pöffös szélben - Csopak környékén nyilvánvalóvá vált, hogy a Twin - Go és köztük fog eldőlni a verseny. A fűzfői öbölbe érve a kenesei bója előtt a HunCat átvette a vezetést, egy komoly befújás miatt a hajó gyakorlatilag az orrára állt.
A siófoki bójáig a Twin - Go és a HunCat közötti távolság a utóbbi javára nőtt. A Kenese és Siófok közötti szakaszt a HunCat 20 csomó feletti sebességgel teljesítette. Az Öreg-Tihanyi bójánál a befutó felé vették az irányt, ezen a szakaszon a Tihanyi - félszigetnek köszönhetően a szél iránya rendszeresen változott. Ez a folyamatosan változó irányú szél a Twin - Go - nak kedvezett és a Siófok Öreg-Tihany szakaszon a HunCat elveszítette addig szerzett előnyének egy részét. Ennek ellenére rekord idővel teljesítették a versenyt, 1 óra 47 perc alatt befutottak a célba. A Twin - Go a 2. helyen 11 perccel később ért be.
A HunCat eredményes versenyzéssel megnyerte a Fehér Szalag vándor kupát, a 14. Izsák Szabolcs emlékversenyt, a Keller András Kupát és a többtestű kategória legjobbjának járó díjat is ők hozták el.
A csapat: Büki Gábor (kormányos), Rajnai István, Tompa Tamás, Büki Zsolt
Szabó Csilla