A gyártók, követve az autóipar árképzési technikáit, eddig is különféle extra csomagok megvételére sarkallták az amúgy sem olcsó modelljeiket választó vevőket. Az alapárba igyekeztek minden olyan elemet integrálni, amely a sorozatgyártás révén könnyen beszerezhető vagy előállítható, de ha a vevő egy-két extra szolgáltatást is elvárt a hajótól, akkor komplett csomagokat volt kénytelen megvásárolni olyan elemekkel, melyeket igazán nem is igényelt. Amíg a piac méltányolta a gyártók ez irányú ügyeskedését, addig a csomagok száma és összetétele is egyre bővült, de az általános pénzhiány mind több vevőt késztetett az alapfelszerelés más csatornákon keresztül történő kiegészítésére.
A rugalmas szemléletű képviseletek látványos akciók keretében próbálják oldani az opcionális csomagok merev vásárlási kötelezettségét. De ez is csak addig tart, amíg szabad gyártókapacitásuk ezt lehetővé teszi.
Tény, hogy növekvő igény van olyan hajókra, amelyek az alapfunkciókon kívül semmilyen kötelezően megvásárolandó extrákat nem tartalmaznak, azokat a vevők saját csatornáikon keresztül szereznék be, vagy alakítanák át lehetőségeik, felkészültségük figyelembevételével.
Az első fecskék egy olyan gyártócsoport - a Hanse Group - műhelyéből kerültek ki, ahol eddig is igen széles skálán lehetett hajót választani. A különleges Moody, a nagyhírű Dehler, az ár-értékarányának köszönhetően sikeres Hanse mellett bemutatkozik egy abszolút lecsupaszított új hajócsalád, a Varianta.
A Varianta két bemutatkozó modellje egyszerre több célcsoport igényeit célozza.
Az egyik a tavi, a másik a tengeri hajózást preferálja. Mindkét modell öltöztethető, tunningolható, és dekorálható kívül belül a tulajdonos ízlésének megfelelően. A versenyzők kihasználhatják a Judel/Vrojlik studió gyárilag beépített sebességpotenciálját, ha előnyszámos versenyen indulnak, de one design osztály is alakulhat, ha a gyártó által ajánlott előírásokat elfogadják.
Varianta 18
Ára 8800 €, azaz kb 2,5 milló Ft nettó gyártóhelyi áron. Alig több mint 3 millió Ft, ha áfás áron vásároljuk meg!
Hihetetlen ár, lássuk mit tartalmaz:
Egy 18 lábas kajütös kílert 1,15 cm-es merüléssel, alapvitorlázattal. A hajótest a legkorszerűbb technológiai környezetben épült aluvázas, balsamagos szendvics deckkel, öntöttvas kíllel. Úgy ahogy van, hajózható. Megrendelhető a gyári webshopban, de egyszerűbb a helyi dealernél kezdeni, mert ott sem drágább, viszont jobb a kiszolgálás.
Mit vehetünk hozzá?
A Velencei-tóra rendeljünk rövid kílt - 85 cm.
Túrázáshoz spray hoodot.
Tegyünk fel gennakert: 29 m²
A fokra Furlex betekerőt,
Motortartó bakot és külmotort
Ha nem akarjuk kikötőben tartani, érdemes venni egy gyári utánfutót is. Mivel a hajó összsúlya alig haladja meg a 800 kg-ot, szinte bármilyen autóval vontatható.
A Varianta 18 leírása itt letölthető.
Varianta 44
Ára nettó 88 888.00 € - durván 25 millió Ft egy komplett 44 lábas hajóért!
Lássuk mit kaphatunk ezért a pénzért: (36 láb hajóhossz felett szinte semmit)
Egy 44 láb hosszú fehér vinilészteres testet 223 cm merülésű T speed kíllel, Volvo D2-40 38 hp motort, hűtőszekrényt, port oldali aft-kabint, a starboard oldalon a kabin helyett hatalmas tárolóval. 9/10-es kétszálingos árbocot, vitorlázatot, latnizott reffelhető fockkal. Dynema fallköteleket, hatalmas, 1,8 m átmérőjű kormányt.
Felszerelt konyha, fürdőkabin, és egy végletesen minimal stílusú berendezés teszi lehetővé, hogy a Hanse 430-as alapjaira épült hajó legalább 2 tonnával könnyebb mérettársainál.
Amit nem kapunk meg, azt be-, amivel elégedetlenek vagyunk, azt átépíthetjük.
A gyári opciós listán szerepel a 179 cm merülésű rövid kíl is, ha a 22 méterrel a víz fölé magasodó 105 m² alapvitorlázattal felszerelt riggel a Balatonon szeretnénk vitorlázni.
A Varianta 44 leírása itt letölthető.
Bővebb információ a varianta.hu oldalon.
További képek a galériában.