Simon Pál számára éppen megfelelő a B19, ezért kezdett bele a felújításba. A kis hajó mostantól a versenyek rendszeres résztvevője is lesz, ezért a felújítást is ennek jegyében végezték el raja.
A hajó vízvonal alatti részeit teljesen visszacsiszolták, és International festékrendszerrel kezelték. Az ártocvereteket megerősítették a szintén új és nagyobb felületű vitorlák alkalmazásának érdekében. A hajóra orrbelépő került, megújult több fedélzeti veret, és stopper is. A belső huzatok és kárpitok szintén megszépültek, bár az új elektormos rendszer beépítése még várat magára. A munkák legnagyobb része házilag készült.
Gratulálunk a Pálnak, és jó szelet kívánunk a CSIBOR-nak!
Amit a Balaton 19-ről tudni érdemes:
19 láb hosszú, kerek bordaformájú, beépített ballasztú tavi, családi túravitorlás. A mûanyag részek üvegszál erõsítésû poliészterbõl, a bútorzat mahagóni fából, a kárpitozás szivacsból és bútorszövetbõl készül. A rudazat könnyûfém ötvözet, az állókötélzet és a veretek rozsdamentesek. A belsõ térben 4 kényelmes ágy, asztal és polcrendszer található. A különbözõ rakterek jó pakolási lehetõséget biztosítanak. A hajóra 4-9 LE-s külmotor szerelhetõ. Jó stabilitású, kényelmes és biztonságos, könnyen kezelhetõ vitorlás.
(forrás: Balatonfüredi Hajógyár Kft.)
Méretei:
- Hajótesten mért hossz: 5.85m
- Vízvonalhossz: 5m
- Hajótest szélessége: 2.3m
- Tömege: 950kg
- Tőkesúlyának tömege: 380kg
Tényleges vitorlafelülete:
- nagyvitorla: 9.8nm
- orrvitorla: 6.7nm
- génua: 9.8nm
Befogadóképesség: 4fő
Szutor Ferenc