Az első futam Hvar érintésével Korculáig vezetett melyet 20 óra alatt abszolváltunk, a második Korcula Slano szakasz rendkívül változatos időjárási körülmények között is kitöltötte a 20 órát.
A két éjszakán is átívelő versenyek rommá amortizált résztvevői most az új Slano Marinában pihegnek, várják a szerda délutáni rajtot, a minden képzeletet felülmúló megmérettetést, a szerkesztett útvonalban is 130 mérföldes, valójában a cirkáló szakaszok miatt akár 200 mérföldes útat. Töltődnek az akkumulátorok, száradnak a cuccok, hogy a 16.00 órás rajtra minden részletében felfrissült csapatok elkészüljenek. A logisztika nem tűri a jelentős áramfogyasztást, a második kikötés nélküli éjszakára a hajó alapakkumulátorai már lemerülhetnek, a navigáció leállhat, a fények kialudhatnak, és a motor beindítása egyben a verseny feladását is jelenthetné. A csapatok tartalék akkukkal, generátorokkal készülnek, de fogalmam sincs, hogy tudják szakszerűen átszerelni, ha tényleg szükségessé válna. A mi csapatunk kis generátora egyből szolgáltatná a 12 voltos töltőáramot, de azt még nem tudjuk, hová tegyük, hol berregtessük, mert a sós víz beszívása tönkretenné, a kajütben meg minket pusztítana a kipufogógáz.
Mindent egybevetve már most érezzük, hogy ez a verseny egyike lesz életünk legnagyobb hajós élményeinek. Kitűnő csapattal jó hangulatban várjuk a folytatást, legközelebb már a befutóból, Rogoznica-ból jelentkezünk.