Tisztelt Szerkesztőség!
Mint lapjuk kezdettől fogva lelkes olvasója, az alábbi kérdésben szeretném véleményüket kérdezni.
2010. augusztus közepén immár tizennegyedik alkalommal elindultunk barátaimmal a TVSK alapító első elnöke, dr. Pálos István emlékére tartott vitorlástúránkra, ahol egy hét alatt igyekszünk minél több kikötőben megfordulni.
Már a korábbi években is feltűnt, hogy nagyon sok vitorlás hajón semmiféle hatósági jelzés, azonosító szám nincs, a legtöbbnek neve sincs, így azonosításuk teljesen lehetetlen. Ez számomra ugyanazt jelenti, mintha az utakon rendszám nélküli autók közlekednének.
Szeretném megkérdezni, hogy mi erről a véleményük, javasolnak-e változtatást ezen a téren.
Mellékelek 10 db. fényképet, melyet egyetlen BAHART kikötőben, Badacsonyban készítettem az „anonim" hajókról.
Válaszunk:
Tisztelt dr. Gönczy József!
Köszönjük, hogy felhívta figyelmünket erre a jelenségre.
Jogos a kérdés, hogy ezeken az anonim hajókon miért nincs azonosító szám, mikor hazánkban ez kötelező. De az is jogos kérdés, hogy 10 méter alatt miért van erre egyáltalán szükség. Vajon mennyibe kerül a jelenlegi (a nemzetközinél jóval bürokratikusabb) adminisztrációs rendszer fenntartása, amit a mellékelt ábra szerint nem is minden esetben tartanak be maradéktalanul.
Szutor Ferenc
Kapcsolódó cikkek:
dr. Gönczy József