Többféle alakzatú sverttel sikerült kisebb-nagyobb katamaránokat „reptetni”, vannak a repülő moly (foiling moth, www.moth-sailing.org) osztályból eredő T alakú sík szárnyak és az America's Cup katamaránokon (és kisebb leszármazottjaikon, a Flying Phantom és Nacra 20 FCS sportkatamaránokon) látható L-, vagy J alakú svertek. Mindegyikre igaz, hogy a kellő felhajtóerőt generálni képes forma bizony nagy közegellenállást jelent és amíg el nem érnek egy kritikus sebességet, addig a szárny inkább hátrányt jelent, mint előnyt.
A foiler katamaránozók így kénytelenek lemondani a nagyon gyenge szeles versenykörülményekről cserébe a közepes és erős szeles teljesítményért. Egy hosszú távú versenyen változhatnak a szélviszonyok és tudni kell alkalmazkodni ezekhez.
Christian Favre, a Ventilo katamaránok tervezőjének és építtetőjének új fejlesztése szerint nem kell lemondani a nagyon gyenge szeles menetteljesítményről. A svert hidraulikusan artikulálható, így különböző szélviszonyokban különböző alakú lehet. Nagyon gyenge szélben – nyitott állapotban – enyhe ívű C-alakú, közepes és erős szélben – behajtott állapotban – J-alakú és nagyon erős szélben, szintén nyitott és teljesen felhúzott állapotban pedig egyenes svertként fejti ki hatását.
A Psaros műhellyel közösen dolgozták ki a koncepciót, melyhez új platformot is készítettek. A Ventilo M2 katamaránokból jól bevált 28 lábas méretkategóriánál maradtak a kis súly és könnyű kezelhetőség kedvéért. A Favre-Psaros 28-as alig ötven kilóval nehezebb a hasonló méretű Ventilo 28-asnál.
Az első prototípus épül és várhatóan még idén megkezdődik a tesztelés.