Tehát meglehetősen kiegyenlítetlenre sikerült az idei versenyévad eleddig.
Az ilyen szél nélküli bajnokságok során is általában nagy a nyomás a versenyrendezőségen: mindenképpen ki kell valahogy a szükséges minimumot hozni, hogy bajnokságnak lehessen nevezni, amit annak hirdettek meg. Ezért aztán ahogy egy kis szél kerekedik, rögtön megpróbálnak kitűzni egy optimistek számára épp, hogy elegendő pályát. Én azt gondolom, méltatlan dolog nagyhajók számára 1-1,5 km es pályaszakaszokat kirakni, csak, hogy minél előbb lefussunk egy futamot. Match Race versenyeknél ok, de a bajnokság nem az. A versenyzés során így alig van lehetőség megfontolt taktikázásra és, ha valahol rontasz, már nincs idő, tér és így lehetőség sincs korrigálni.
Felvetésem lényege, hogy az x számú versenyből, y számút kellene teljesíteni, amit akár a bajnokság eredményéhez hozzászámíthatnánk. Ez azért lehetne még továbbá megfontolandó, mert sokan a túraversenyeket szeretik jobban vagy a pályaversenyeket kevésbé. Így szívesebben mérettetnék meg magukat az általuk kiválasztott y számú versenyen és nem egy kizárólag háromszög vagy up and down pálya mentén egy hetet széltelenségben bosszankodva.
Hozzátenném még, hogy valamikor a hatvanas-hetvenes években volt olyan év, amikor a bajnokságokat így írták ki, de sőt, egyáltalán nem volt bajnoki hét, hanem x számú versenyből kellett bizonyos számút teljesíteni és ezek átlagából hozták ki a végeredményt nyár végén...
Szeretném, ha elgondolkoznátok és vitára bocsátanátok felvetésemet.
Az véleményeket szívesen látjuk itt a cikk hozzászólásaiban, vagy a beküldés menüpont alatt szerkesztőségünkbe eljuttatva.
Szűts Péter