A svéd mostohatestvér történetének megismerése (lásd. Porthole 1.) és némi műszaki fejtágítás mellett azonban főként a jó hangulatra koncentráltak.
Úgy látszik, kedvelnek minket odafent, hogy ilyen szép időnk volt szombaton. Lehetett volna kicsivel több szelünk, de ne legyünk telhetetlenek...
Jó barátokkal, fotóapparátokkal megrakodva érkeztünk a füredi Hajógyári kikötő elé, ahol a vártnál ugyan kisebb, de annál lelkesebb csapat gyülekezett. Volt, aki késett, de az adott szélviszonyoknál ez nem csoda. Mindig örültünk, ha feltűnt egy újabb B31-es. Mikor együtt volt a társaság, tettünk két tiszteletkört a kikötő előtt, megszólaltattuk a „kürtöket", majd vitorlát bontottunk, és a BLYC felé vettük az irányt.
Voltak, akik út közben csatlakoztak hozzánk. Gyenge szélben csapattunk Lelle felé, ki a déli parton, ki középvízen próbált haladni. A képek tanúsága szerint ideális szélviszonyok voltak a fröccsözéshez, beszélgetéshez, sztorizáshoz. Délután 3-4 óra között értünk partot Lellén. A vacsoráig mindenki megnézhette a kiállítást, remélem, hogy sikerült egy kis műszaki áttekintést, rálátást adni a hajó szerkezetéhez.
Köszönettel tartozunk Dőmel Vilmosnak, aki igazán élvezetesen mesélte el a hajótípus történetét. Eloszlatta a félreértéseket a svéd eredettel kapcsolatban, és megtudhattunk néhány műhelytitkot is. Például a népesedéspolitikai szempontok fontosságát a hajótervezés során, és a kívánatos belső magasság meghatározásának módját. Ahogy láttam, a pincepörkölt mindenkinek ízlett, fogyott a fröccs és a kitartó csapattagokkal éjjel 1 órakor bontottunk asztalt.
Sajnáljuk, hogy nem tudott eljönni mindenki, aki szeretett volna. Talán látjuk őket a július 24-i B31 Kupán vagy jövőre a füredi hajógyárban.
Jó szelet mindenkinek!
Hvalross
Hvalross